وزیر راه و ترابری گفت: سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای 6 هزار کیلومتر خط آهن در داخل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.‌
کد خبر: ۲۶۴۵۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حمید بهبهانی بعدازظهر امروز در نشست استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان خراسان شمالی با بیان اینکه هر چه بتوانیم منابع خارجی را جذب کنیم، سرعت کارها بالا می‌رود، افزود: اکنون وضع سرمایه‌گذاری در ایران در عالی‌ترین وضعیت قرار دارد.

وی در زمینه روند اجرای خط آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد نیز توضیح داد: طول این مسیر 700 کیلومتر است و راه‌آهنی است که ما باید آن را اجرا کنیم اما حدود یک سال است که حداقل خودم طی شش تا هفت جلسه در این زمینه نشست‌هایی را برگزار کرده‌ایم‌ و یک شرکت سرمایه‌گذار اتریشی با آن جونت‌های ایرانی آمده و صحبت کرده‌اند که در گذشته نیز به نتایجی رسیدیم.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: متاسفانه بعد از یک زمان کوتاهی آنها منصرف شدند و انصرافشان نیز مشخص بود، برای آنکه به علت تحریمات عقب کشیده‌ و اکنون جونت ایرانی به نتیجه گروه دیگری رسیده است.

‌وی یادآور شد: اگر امروز ما متوجه بشویم که طرف اتریشی که تمایلی به کارکردن پروژه راه‌آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد ندارد، می‌توانیم عوض کنیم و سرمایه‌گذار دیگری را مطرح کنیم و این است که منتظر جواب نهایی هستیم اگرچه طرف اتریشی تاکنون نه نگفته‌اند اما مثل سایرین خودشان را نشان نداده‌اند.

بهبهانی گفت: شاید یکی از چیزهایی که طولانی شده می‌خواستند وضع انتخابات را بدانند یا کارهای در ذهنشان است، امیدواریم که شرکت‌ها سرمایه‌گذار بیایند و مشکلاتشان را بگویند و کار را عملا شروع کنند.

وی همچنین در بخش دیگری اظهار داشت: اگر بخواهیم در یک جمله نتیجه سفرم را اعلام کنم که چه دیدم و چه تصمیمی را در مورد حمل ونقل خراسان شمالی گرفتم، ان‌شاء الله این است که ما یک نگاه ویژه‌ای را به خراسان شمالی خواهیم داشت.

وزیر راه و ترابری افزود: از معاونان وزارت راه تقاضا دارم شاخص‌ها را در بیاورند‌ و شاخص‌های این استان را نسبت به کل کشور مشخص کرده و در این راستا تلاش کنند تا با یک برنامه‌ریزی عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی در مورد کمربندی فاروج نیز توضیح داد: الحمدالله درصدی از تملک انجام شده و سایر تملک‌ها با قول های مساعد این وزارتخانه تحقق خواهد یافت.

بهبهانی ابراز امیدواری کرد تا کمربندی شیروان نیز پس از بررسی‌ها، همه شرایط برای اجرای این پروژه مهیا‌ و در مدت کوتاهی به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در زمینه راه مشترکی که مربوط به اسفراین، شیروان و فاروج است، مقرر شد‌ تا این پروژه تا با برنامه‌ریزی این وزارتخانه امسال یا سال آینده اجرا شود که امیدواریم تا حداکثر اواخر سال 89 آماده و زیرعبور برود.

وزیر راه و ترابری اظهار داشت: در مورد جاده‌های ارتباطی روستایی نیز با نگرش‌هایی که وزارت راه خواهد داشت، امیدواریم تحول خوبی در بخش راه فرعی این استان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 14 میلیارد تومانی هم که مربوط به سفر رئیس جمهور است، باید از محل مربوطه تامین شود تا شاهد توسعه بیش از پیش راهسازی در خراسان شمالی باشیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ما در زمان وزیر پیشین راه و ترابری قول آسفالت روستاهای آنتنی تا 30 کیلومتر را دادند که حتما در سالهای 87 و 88 انجام شود که بعد از رفتن وی از وزارتخانه علی‌رغم تمام پیگیری‌های استان‌ این موضوع تاکنون صورت نگرفته است.

محمدحسین جهانبخش افزود: زحمات زیادی برای توسعه راه روستایی در دولت نهم کشیده شده است، اما همچنان به لحاظ متوسط شاخص کشوری در راه روستایی با مشکلات مواجه هستیم.

وی خواستار اختصاص اعتبارات مناسب برای اتصال محورهای ارتباطی روستایی به فرعی و اصلی در این استان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها