در حالی که هنوز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم شهر اهواز نبود آب آشامیدنی و تصفیه شده است، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از هدر رفتن بیش از 39‌درصد آب تصفیه شده این شهر توسط تصفیه‌خانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۲۷۱

بـاوجـود بـارش بـاران در سـال‌جاری، خوزستان همچنان دچار مشکل خشکسالی است و مردم با مشکلات زیادی در رابطه با تامین آب روبـه‌رو هستند. مرادی از تدوین برنامه 5 ساله‌ای در رابطه با اصـلاح الـگـوی مـصـرف خـبـر داد و گـفـت: شـناسایی و جایگزینی اشـتــراک‌هـای غـیـرمـجـاز، اصـلاح شـبـکـه‌هـای تـوزیـع و اسـتـفـاده از پساب‌های تصفیه شده در آبیاری فضای سبز از جمله برنامه‌های این شرکت در جهت اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدرروی آب است.

حبیب‌الله مرادی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید ظرف 5 سال، 15 درصد از هدر رفت آب در اهواز کاسته شود.

مرادی با بیان این که 35 تا 39 درصد از آب تصفیه شده در اهواز به هدر می‌رود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل هدررفت آب وجود شبکه‌های فرسوده در بخش توزیع آب اهواز است. در شبکه آب اهـواز سـرعـت فـرسـوده شـدن بـیش از سرعت اصلاح الگوی مـصـرف اسـت.

بـه گـفـتـه مـدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز، قرارداد ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرق تا سقف 53 میلیون دلار اعـتـبـار مـنـعـقـد شـده اسـت. ایـن تـصـفـیـه‌خانه براساس توان تصفیه 360‌هزار متر مکعب آب در روز طراحی شده است.

اهواز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها