گروه سیاسی: مردم تهران عصر دیروز در اعتراض به آشوب و تشنج‌های اخیر در کشور، در میدان ولیعصر تهران اجتماع کردند. مردم در این اجتماع که پس از راهپیمایی از 4 مسیر منتهی به میدان ولیعصر صورت گرفت با ابراز انزجار از آشوب‌طلبی‌ها و اغتشاشات اخیر با در دست داشتن پرچم‌های 3 رنگ ایران و پرچم‌های منقوش به عبارت «یازهرا» و «یا فاطمه» و سر دادن شعارهای «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «مرگ بر منافق» و «منافق مسلح اعدام باید گردد» از مسیرهای اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به سمت میدان ولیعصر حرکت کردند. راهپیمایان تهرانی همچنین در مخالفت با اقدامات اخیر آشوبگران و اغتشاشگران، قطعنامه‌ای در میدان ولیعصر قرائت کردند. در این قطعنامه تصریح شده است، فصل‌الخطاب در قضیه انتخابات پیام وحدت‌بخش رهبر معظم انقلاب است و در حوزه مسائل مطرح شده از سوی برخی کاندیداها معتقدیم بهترین راهکار خویشتنداری و پیگیری موضوع از طریق شورای نگهبان است و بی‌تردید هر اقدامی که منجر به خلل در این راه قانونی شود، محکوم است. شهروندان تهرانی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواسته‌اند هر چه سریع‌تر عوامل توطئه‌آفرینی‌های اخیر را شناسایی و با شدت با آنان برخورد کنند.
کد خبر: ۲۶۰۳۷۱

دستگیری تعدادی از عناصر ضد انقلاب به همراه مقادیری بمب و سلاح‌

جانشین فرماندهی ناجا از دستگیری تعدادی از عناصر اصلی ایجاد آشوب‌ها و تخریب اماکن عمومی طی روزهای گذشته در تهران خبر داد.

به گزارش فارس، سردار رادان در گفتگویی اعلام کرد: پس از تجمع و راهپیمایی غیرقانونی روز دوشنبه متاسفانه باز هم شاهد تخریب اموال عمومی و تعرض به حریم شهروندان با شدت بیشتر در نقاط مختلف تهران بودیم تا جایی که به صورت مسلحانه به مراکز انتظامی و نظامی حملاتی صورت گرفت که تعدادی از حمله‌کنندگان بر اثر این درگیری کشته و شماری نیز مجروح شدند.

وی اضافه کرد: در ارتباط با آشوب‌های اخیر تعدادی از عناصر ضدانقلاب موسوم به انجمن پادشاهی ایران همراه مقادیر معتنابهی بمب و مواد منفجره و سلاح‌های گرم دستگیر شده و اعترافات مهمی داشته‌اند که متعاقبا در گفتگوهای بعدی جزئیات بیشتری را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.   استاندار تهران نیز در گفتگو با ایرنا گفت: قبل از راهپیمایی غیرقانونی روز دوشنبه، هشدار داده بودم عواقب و تبعات حوادث رخ داده به عهده کسانی است که نمی‌خواهند چارچوب‌های قانونی را برای اعتراض‌های خود انتخاب کنند و با‌روش‌های غیرقانونی باعث اغتشاش و ناامنی می‌شوند. مرتضی تمدن، رئیس شورای تامین استان تهران  با هشدار به عوامل اغتشاش‌طلب گفت: تمهیدات بسیار مهمی برای تامین امنیت شهروندان اندیشیده شده و بزودی این اقدامات عملی می‌شود.

برخورد قانونی با هرگونه اغتشاش

دادستان کل کشور نیز با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در جامعه گفت: با هرگونه اغتشاش، اختلال و بی‌نظمی، برخورد قانونی می‌شود.

محسن رضایی: حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان از مهم‌ترین امور است

محسن رضایی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم و نیروهای انتظامی به آرامش، از برخی مسوولان کشور خواست از به‌کارگیری جملات و رفتارهای تحریک‌آمیز که موجب خشم و عصبانیت مردم می‌شود، بپرهیزند.

اطلاعیه دانشگاه تهران در ارتباط باحوادث اخیر

دانشگاه تهران با دعوت از دانشجویان فهیم و فرهیخته دانشگاه به هوشیاری بیشتر، حضور غیرقانونی و رفتار خلاف قانون و حریم‌شکنانه افرادی غیر مسوول که از خارج دانشگاه، به دانشجویان تعرض نموده و با وارد نمودن ضرر و زیان به اموال دانشگاه موجب شکستن حریم مقدس دانشگاه شده‌اند را شدیدا تقبیح و محکوم نموده و از قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواستار شناسایی و معرفی متخلفان و برقراری نظم و تضمین امنیت حریم دانشگاه و فرزندان عزیز خود می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها