گرد و غبار این بار از شهر زنجان سر درآورد تا آسمان این شهر را تسخیر کند.
کد خبر: ۲۴۸۵۷۱

این در حالی است که پیش از این هوای استان‌های خوزستان، لرستان، تهران و... هم از این پدیده بی‌نصیب نمانده بودند.ایسنا گزارش داده که همزمان با بروز پدیده گرد و غبار در شهر زنجان، شایعه‌ ارتباط پدیده گرد و غبار‌ها با کارخانه سرب و روی در شهر منتشر شده است، اما مسوولان این شایعه را تکذیب کرده‌اند.

یک کارشناس محیط زیست زنجان در این باره گفت: ذرات معلق در هوا مربوط به گرد و غبار توفان‌های دریایی و خاک است.به گفته سیدجعفر خامسی، این ذرات از طریق هوا وارد هوای محیطی استان زنجان شده است.

خامسی با بیان این‌ که سرانه فضای سبز در استان زنجان از نرم استاندارد بسیار پایین‌تر است، ادامه داد: کمبود فضای سبز در استان می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که فضای سبز بویژه درختان پهن برگ می‌توانند به راحتی ذرات معلق کوچک و بزرگ را جذب و از فضا پاک کنند.

وی گفت: وجود فاکتورهای اقلیمی باران و رطوبت می‌تواند این ذرات را ته‌نشین کرده و یا این ‌که بادهای با سرعت بالا می‌توانند به راحتی این ذرات را از محل موجود دور کنند.

خامسی گفت: زمانی که به لحاظ شاخصه‌های بهداشتی این ذرات معلق مورد بررسی قرار می‌گیرند، اگر آلودگی این ذرات زیاد باشد، به صورت هشدار و اخطار از طریق محیط زیست اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها