اطلاعیه نیروی انتظامی در مورد رعایت حقوق شهروندی در ایام محرم

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسم عزاداری در هیات مذهبی لازم است مسوولان هیئت ها همچون گذشته همکاری مستمر را در حفظ نظم و رعیات حقوق شهروندی با پلیس داشته باشند.
کد خبر: ۲۲۶۵۰۷
به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: قبل از برپایی ایستگاههای صلواتی در معابر و خیابان های اصلی شهر، لازم است با کلانتری محل هماهنگی شود و در صورت وجود منع ترافیکی و انتظامی از برپایی این گونه ایستگاهها جدا خودداری شود.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این اطلاعیه، از مسئولان هیات مذهبی در خواست کرده ضمن رعایت حقوق شهروندی از بکارگیری تجهیزات صوتی غیر متعارف که باعث ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان خواهد شد خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که مسئولان هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری درخواست می شود ضمن نظارت و کنترل دسته جات عزاداری در تسهیل امور تردد خودروها در خیابان های اصلی شهر تلاش کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به آموزش های ارائه شده به همیاران هیات مذهبی مسئولیت هماهنگی و کنترل تردد دسته جات مذهبی برعهده همیاران پلیس محرم می باشد و در این زمینه همکاری با کلانتری ها وظیفه همیاران پلیس خواهد بود.

"با توجه به ارزش های والای عزداری سالار شهیدان از حرکت کاروان های دارای علم(علامت کش) خصوصا در روزهای سوم و هفتم شهادت امام حسین(ع) خودداری شود."

در این اطلاعیه تاکید شده از تجمع افراد بعد از اتمام مراسم در اطراف هیات مذهبی و حسینیه ها خودداری شود که نحقق این امر صرفا با هماهنگی میان همیاران پلیس محرم و مسئولان هیات خواهد بود.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین از هیئت های مذهبی خواسته است از نصب هرگونه شمایل منتسب به ائمه اطهار (ع) در داخل یا بیرون تکایا و اجرای هرگونه مراسم قمه زنی جلوگیری کنند که در صورت مشاهده با مسئولان هیات برخورد و از فعالیت هیات جلوگیری می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها