سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:همزمان با سرد شدن هوا در استان های شمالی ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به این استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۴۷۲۰
حسین دلشب در گفت وگو با ایرنا افزود:هرساله ازدی ماه، میلیون ها قطعه پرنده مهاجر شامل انواع اردک، غاز، مرغابی وبرخی از گونه های تحت حمایت از جمله هوبره وارد تالاب ها ،آبگیرها ، مناطق حفاظت شده و آب بندهای استان بوشهر می شوند و تا فروردین ماه در این مناطق زمستان گذرانی می کنند.

وی با بیان اینکه امسال، خشکسالی باعث کاهش ورود پرندگان مهاجر به استان بوشهر شده است گفت: در مدت حضور پرندگان در این استان گشت های سیار حفاظتی برقرار می شود.

دلشب اضافه کرد: در این مدت علاقه مندان به شکار دارای دفترچه و پروانه شکار تنها مجاز به شکار پرندگان مطابق روزها و شمار پرندگان تعیین شده در مناطق آزاد غیرحفاظت شده هستند.

این مقام مسوول گفت: شکار چارپایان از چندسال پیش تاکنون در استان بوشهر ممنوع است و افزون بر اینکه پروانه در این خصوص صادر نمی شود با متخلفان نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دلشب گفت: همچنین سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی نیز در دیماه امسال همانند سالیان گذشته و هماهنگ با سایر کشورهای جهان در هشت استان کشور از جمله بوشهر با حضور کارشناسان خارجی انجام خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور و برای ارتقای کیفیت سرشماری، کارگاه آموزشی با حضور نمایندگان استان های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران وگیلان درشیراز برگزار خواهد شد.

دلشب ادامه داد: این گروه به همراه کارشناسان خارجی اواخر دی ماه وارد استان بوشهر می شوند و در تالاب ها ، آب بندها، جزایر، خورها و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به سرشماری پرندگان می پردازند.

وی گفت: افزون بر سرشماری گونه های مهاجر، گونه های بومی استان بوشهر نیز به کمک کارشناسان شناسایی و به کشور معرفی خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در این استان 143هزارو 800هکتار مناطق تحت مدیریت این اداره کل شامل مناطق حله، مند، نایبند، خارک و خارگو وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها