پژوهشگران اصفهانی دستگاه الکتروریسی مذاب نانو الیاف ساختند. افزایش بهره وری 10 تا 500 برابری ، کاهش 100 درصدی هزینه به علت بازیافت شدن حلال و یکنواختی کامل الیاف نانویی با قطر مورد نظر از مزایای این دستگاه است.
کد خبر: ۲۲۴۵۱۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت : این دستگاه دارای منبع تغذیه های ولتاژ هزار تا 30 هزار ولتی ، سرنگ تغذیه و صفحه جمع کننده الیاف نانویی آنتی باکتریال پلی پروپیلن است که برای ساخت فیلترهای آنتی باکتریال برای تصفیه آبهای آلوده طراحی شده است.

محسن مصلحی گفت: این فناوری در تقویت کامپوزیتهای شفاف ، نانو الیاف عایق در برابر ولتاژ ، رشد بافت زنده بدن و پر کردن بافتهای آسیب دیده، حمل دارو و پوشش زخم کاربرد دارد.

به گفته عربیان یکی از سازندگان دستگاه الکتروریسی مذاب نانوالیاف ،این دستگاه با 250 میلیون ریال هزینه در مدت یک سال و نیم طراحی و ساخته شده است و در حال ثبت در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی است.

3 پژوهشگر شرکت کاراپالایه از واحدهای فناوری مستقر در این شهرک این دستگاه را ساخته اند.

واحد فناوری کاراپالایه تولید کننده انواع فیلترهای صنعتی فعالیت خود را از سال 1383 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد.

دیروز دستگاه الکتروریسی مذاب نانو الیاف با حضور داوودی، معاون اول رییس جمهور ، در نمایشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در تهران رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها