گروه شهرستان‌ها: اگرچه شهردار تبریز چندی پیش از احداث نخستین برج 55 طبقه کشور خبر داده بود؛ اما حالا سرنوشت این برج در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. به گزارش مهر، انتشار مصاحبه مطبوعاتی علیرضا نوین، شهردار تبریز بلافاصله واکنش مسوولان محلی تبریز از جمله اعضای شورای شهر را در پی داشت.
کد خبر: ۲۱۲۴۵۸
در پی این خبر، تنی چند از اعضای شورای شهر تبریز بلافاصله با برپایی کنفرانس‌های مطبوعاتی مشابهی آغاز هرگونه پروژه کلان عمرانی از سوی شهردار تبریز را بدون هماهنگی با شورای شهر رد کردند.

در این میان، حبیب شیری‌آذر، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای اسلامی شهر تبریز تاکنون تنها با کلیات احداث این برج موافقت کرده و اظهار نظر در خصوص جزئیات پروژه، منوط به گذشت زمان است.

وی تاکید کرد: پیام مهم موافقت شورای اسلامی شهر تبریز با این سرمایه‌گذاری عظیم، فراهم بودن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

در حالی که سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از تصویب کلیات احداث برج 55 طبقه خبر داده بود، رسول درسخوان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز نیز از رد پروژه برج 55 طبقه تبریز در کمیسیون عمران شورای شهر خبر داد.

وی تاکید کرد: مکان‌یابی برج 55 طبقه در کمیسیون عمران شورا تایید نشده است.

به گفته درسخوان، لازم است تمام پروژه‌های شهری توسط متخصصان شهری و معماری و دیگر رشته‌های مرتبط بررسی و مطالعه شده و سپس به تصویب یا رد آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز تاکید کرد: اقدام عجولانه در چنین پروژه‌هایی به سرمایه‌گذار، مدیریت شهری و مردم شهر آسیب‌های جبران‌ناپذیری تحمیل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز گفت: رعایت حقوق و دقت فنی در پروژه‌ها نباید فدای عجله و عدم مطالعه در پروژه‌ها شود.

وی همچنین بار دیگر در واکنش به تصویب زودهنگام لایحه احداث برج 55 طبقه در پارکینگ غربی ائل‌‌گلی اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها، کمیسیون عمران مکان‌یابی این برج را تایید نکرده است.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد در صورت ادامه اختلاف بر سر احداث برج 55 طبقه تبریز، این پروژه در همان ابتدای کار منتفی شود.

در حالی اعضای شورای شهر با تایید تفاوت سلیقه، هرگونه احتمال اختلافات اساسی با شهردار تبریز را رد می‌کنند که این شهر در برهه‌ای از فعالیت دوره دوم شورای شهر، در عرض 6 ماه، 6 شهردار و سرپرست شهرداری به خود دید.

با توجه به آنچه گفته شد، به دلیل سابقه نه‌چندان خوش اختلافات شورای شهر و شهرداری، کارشناسان مسائل شهری از احتمال تکرار مسائل گذشته ابراز نگرانی می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها