مهندس قلابی که به بهانه ازدواج ، 3 زن جوان را فریب داده و با کلاهبرداری میلیونی از آنها متواری شده بود، در شرق تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۲۰۱۲۷۳
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، دادخواستی به بازپرس شوکت ارائه و عنوان کرد: 2 هفته پیش در بنگاه معاملات ملکی که برای خرید آپارتمان رفته بودم با مردی آشنا شدم که خود را یکی از مقام‌های عالی‌رتبه سازمان هواپیمایی کشوری و مهندس پرواز معرفی و بیان کرد، او نیز قصد خرید آپارتمانی را دارد.

به دنبال این آشنایی، این فرد که خود را فرید معدنی معرفی می‌کرد، وقتی متوجه شد به تنهایی زندگی می‌کنم، گفت که همسرش فوت کرده و به من پیشنهاد ازدواج داد که از او چندهفته فرصت خواستم تا درخصوص این پیشنهاد فکر کنم.

اعتماد بیجا، دردسرساز شد

شاکی ادامه داد: چند روز بعد فرید از من خواست یک فقره چک 20 میلیون تومانی به وی پرداخت کنم تا به صورت شراکتی آپارتمانی بخرد.من هم حرف‌هایش را قبول کردم و یک فقره چک 20 میلیون تومانی به مرد خواستگار دادم و او هم یک فقره چک به مبلغ 50 میلیون تومان به صاحب مشاوراملاک ارائه کرد و قرار شد چند روز دیگر بقیه پول آپارتمان را بپردازد و سند آن را تحویل بگیرد.

پس از آن، قرار شد 2 روز دیگر من بقیه پول‌ها را پرداخت کنم و 3 دانگ آپارتمان به نام وی و 3 دانگ دیگر به نام من به ثبت برسد. روز ملاقات وقتی به بنگاه معاملات ملکی رفتم، متوجه شدم فرید به آن محل مراجعه نکرده و تلفن همراهش هم پاسخ نمی‌دهد.

وقتی از او خبری نشد، به ماجرا مشکوک شدم و به بانکی که قرار بود، چکم در آن محل نقد شود، مراجعه کردم که متوجه شدم، فرید چک 20 میلیونی مرا نقد کرده است. به این ترتیب، موضوع را با صاحب بنگاه در میان گذاشتم که وی بیان کرد، مرد خریدار  فرید  کلاهبردار بوده، چرا که پس از استعلام از بانک متوجه شده چک او بلامحل است و تازه فهمیدم خواستگار شیاد چه کلاهی بر سرم گذاشته است.

به دنبال شکایت این زن، کارآگاهان پلیس تهران تحقیقات ویژه‌ای را برای دستگیری مرد شیاد آغاز کردند تا این‌که 2 زن دیگر به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی مطرح کردند.

تصویر رایانه‌ای، راز گشود

ماموران که احتمال می‌دادند، شیاد فراری از این 2 زن شاکی هم کلاهبرداری کرده است، با اطلاعاتی که از آنها دریافت کردند به چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری پرداختند که معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای متعلق به یک نفر است.
بنابر این فرید  مرد کلاهبردار  تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت تا عاقبت چند روز پیش در منزلش در یکی از محله‌های شرق تهران دستگیر و در مرکز پلیس بازجویی شد.

مرد شیاد پس از فرار از زندان به جرایمش ادامه داد

ماموران در بررسی از سوابق مرد شیاد پی بردند که وی 2 سال پیش، به دنبال جدایی از همسرش، به خاطر پرداخت نکردن مهریه و نفقه وی، روانه زندان شده و پس از چند ماه با سپردن وثیقه  از زندان آزاد و متواری شده است.

با فاش شدن راز جرایم متهم، وی در ادامه تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که با هویت‌های جعلی خودش را یکی از کارمندان عالی‌رتبه سازمان هواپیمایی کشوری و مهندس پرواز معرفی و پس از جلب اعتماد 3 زن، به بهانه ازدواج آنها را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری‌های میلیونی کرده است. 

بنا بر این گزارش، مرد شیاد با قرار قانونی از سوی بازپرس شوکت رئیس شعبه نهم دادسرای ناحیه 5 تهران روانه زندان شد تا راز دیگر جرایم متهم فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها