به گفته استاندار قزوین همزمان با هفته دولت 408 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد و 200 میلیون تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، سیداحمد نصری در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با بیان این مطلب از ایجاد زمینه اشتغال برای 4 هزار و 600 نفر از طریق این پروژه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۶۵۰
 نصری همچنین 177 پروژه افتتاحی را در بخش امور زیربنایی، 92 پروژه امور اقتصادی، 79 پروژه در امور فرهنگی و اجتماعی و 60 پروژه را نیز در بخش عمران شهری و روستایی عنوان کرد.

وی سپس به بهره‌برداری از بخشی از پروژه شش هزار هکتاری باغ طوبی، به عنوان بزرگترین پروژه بخش کشاورزی در سال‌های پس از انقلاب اشاره و اظهار کرد: فاز یک این پروژه که با هدف ایجاد باغ‌های زیتون در بخش طارم به بهره برداری می‌رسد، طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

استاندار قزوین از تخصیص 9 میلیون متر مکعب آب رودخانه قزل‌اوزن جهت آبرسانی به فاز یک پروژه باغ طوبی خبر داد.

مهندس نصری در پاسخ به پرسشی در خصوص بحث کم‌آبی و خشکسالی در استان، بحث آب را مهم‌ترین مساله حال حاضر استان قزوین ذکر کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به کم‌سابقه بودن خشکسالی امسال این معضل تقریبا همه استان‌های کشور را درگیر کرده است که قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ پیش از این تنها یک درصد از سهمیه آب استان در بخش صنعت استفاده می‌شد که بنابر درخواست صاحبان صنایع و پیشنهاد وزیر نیرو این میزان به 3 درصد افزایش یافته است.

استاندار قزوین همچنین در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ، به تخصیص 80 درصد مازاد درآمد استان به بخش فرهنگ و هنر اشاره و خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در این حوزه در سطح استان صورت گرفته است که برپایی همایش‌های مختلف کشوری، افتتاح پروژه‌های فرهنگ، پیگیری مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری در بخش ساخت هتل‌های متعدد در سطح استان و ... از جمله این فعالیت‌هاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها