مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت:‌ گلستان رتبه نخست سیل خیزی و بیشترین میزان خسارت ناشی از سیل در کشور را داراست.
کد خبر: ۱۹۱۴۶۸

به گزارش ایسنا، حسام با ذکر این مطلب افزود: گلستان همه ساله با خطر وقوع سیل روبروست و به همین دلیل باید تدابیر پیشگیرانه‌ای برای کاهش خسارات ناشی از سیل اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی تا سطح دهیاران در آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی به سر می‌برند.

حسام با بیان اینکه کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های استان رتبه نخست را در بین همه کارگروه‌های تخصصی کسب کرده است، یادآور شد: تصمیمات و خروجی‌های این کارگروه از زمان تاسیس تاکنون مطلوب بوده و کمک شایانی به مسئولان برای تصمیم‌گیری بهتر کرده است.

وی ادامه داد: ابعاد کار این کارگروه بسیار وسیع است، همه دستگاههای اجرایی باید با هماهنگی برای پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سیل حرکت کنند.

مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان با تاکید بر ضرورت اتخاذ روش‌های علمی در مقابله با سیل خاطرنشان کرد: خسارات جانی ناشی از سیلاب‌ها در گلستان تقریبا صفر شده، ولی برای کاهش خسارات مالی باید اقدامات بنیادی بیشتری انجام داد.

به گفته وی، با اطلاع‌رسانی و آموزش می‌توان از خسارات جانی کاست، ولی کاهش خسارات مالی نیازمند تزریق منابع بیشتری به این بخش است.

حسام، توجه به مهندسی رودخانه‌ها، آبخیزداری و تقویت سیستم‌های باران سنج و هواشناسی را از جمله کارگروه تخصصی سیل دانست.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها