رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مجلس پیگیری می‌کند، کنکور حذف می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف کنکور درسال 90 قطعی است و مجلس به جداین مساله را پیگیری می‌کند. عباسپور درگفتگو با خبرنگار جام‌جم دراردبیل افزود: هم اکنون کمیته ماده 4 هرماه گزارشی از روند حذف کنکور را به اعضای کمیسیون ارائه می‌دهد و ما نظارت دقیق داریم تا این مصوبه درموقع مقرر عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۹۱۲۶۷
وی معضل اساسی آموزش و پرورش را کسری بودجه و تغییر و تحولات پی درپی عنوان کرد و گفت: ما درتلاش هستیم تا با کمک دولت کسری امسال را جبران کنیم تا با بازنشستگی 40 هزار بازنشسته و 70 هزار بازنشسته پیش از موعد مقرر نسبت به استخدام معلمان حق‌التدریس اقدام کنیم.

عباسپور با بیان این‌که استخدام معلمان حق التدریس با اولویت سابقه تدریس خواهد بود، افزود: درتلاش هستیم تا طرح استخدام را تهیه و بزودی درمجلس مطرح کنیم.

وی به کسری 560 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دولت و وزارت آموزش و پرورش این میزان کسری را قبول دارند و قرار است ازسوی دولت لایحه‌ای برای جبران کسری به مجلس ارائه شودتا این بخش به مرز بحران نرسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که معلمان دنبال ثروت اندوزی نیستند تاکید کرد: تامین حداقل معیشت خواسته و نیاز معلمان است و وظیفه ماست که این حداقل‌ها را به حداکثرها برسانیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها