رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: باید سهم سازه‌های منحصر به فرد آبی شوشتر از اعتبارات ملی مشخص شود تا برای نگهداری و مرمت این مجموعه عظیم اعتبار اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۹۱۰۴۲

صادق محمدی با اشاره به اهمیت و قدمت سازه‌های این شهرستان گفت: نگهداری سازه‌های عظیمی مانند آبشارهای شوشتر با استفاده از اعتبارات استانی امکانپذیر نیست.

وی افزود: سازه‌های منحصر به فرد شوشتر که در آستانه ثبت جهانی است، باید بودجه‌ای ملی داشته باشد تا بتوان این مجموعه را آنچنان که در شأن آن است، مرمت و نگهداری کرد.

محمدی از سفر رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استان خوزستان خبر داد و افزود: در این سفر باید در مورد تملک و بازسازی خانه‌های میراثی در شهر شوشتر و بافت قدیم این شهر و اعتبارات سازه‌های آبی تصمیم‌گیری شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: این مجموعه منحصر به فرد، به نوعی آبروی ملی در جوامع بین‌المللی است و باید در نگهداری این سازه‌های آبی با استفاده از اعتبارات ملی و مناسب تلاش کنیم.

وی درباره اعتبارات سازمان میراث فرهنگی برای سازه‌های آبی شوشتر گفت: اختصاص اعتبارات قطره چکانی نمی‌‌تواند تاثیر زیادی بر چهره این بنای باستانی عظیم داشته باشد و اختصاص اعتبارات استانی، مشروط به اعتبار ملی سازمان میراث فرهنگی است.

اهواز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها