اردبیل - خبرنگار جام‌جم: در حالی که روزهای آخر بهار را سپری می‌کنیم دیار سرسبز و کوهپایه‌ای کوثر (گیوی سابق)‌ این جمعه شاهد برپایی اولین جشنواره کوهپایه‌ای و نیز آلبالوچینی خواهد بود. به گزارش خبرنگار جام‌جم، این جشنواره در اولین گام که جای جشنواره گیلاس هیر را گرفته در پارک شکوفه‌های بادام‌ گیوی سفلی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۲۷۵۲

شهرستان کوثر با داشتن جاذبه‌های چشم‌نواز نظیر باغ‌های پرمحصول آبگرم و مجموعه تاریخی داش‌حمامی از باارزش‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می‌رود.

معاون گرشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرگار ما گفت: در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیده شده تا علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان یک روز شاد و مفرحی را در دامن طبیعت سپری کنند.

نقی‌زاده افزود: در این جشنواره مراسم آلبالوچینی در باغات این شهرستان نیز به صورت نمادین انجام خواهد شد و علاوه بر برنامه‌های سنتی با فرآورده‌های این محصول نظیر شربت، چای و لواشک از میهمانان پذیرایی خواهد شد. وی اجرای موسیقی عاشیقلر و سنتی آذربایجان، برپایی نمایشگاه عکس و توانمندی صنایع دستی و نیز ایستگاه نقاشی و خاطره‌نویسی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوانکرد.

نقی‌زاده هدف از برپایی این جشنواره را شناساندن موقعیت ممتاز گردشگری شهرستان کوثر و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری این منطقه ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها