همایش یک روزه عاشورا و انتظار از سلسله همایش‌های جشنواره بین‌المللی آخرین منجی با حضور معاون وزیر اشاد و با معرفی آثار برتر در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری توسط کانون سبز انتظار دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۴۱۹
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی ، محمد هادی همایون معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با تاکید بر ارتباط همه جانبه و تنگاتنگ مهدویت و عاشورا گفت: شعار یاران امام عصر(عج) در زمان ظهور مبنی بر خونخواهی حضرت سیدالشهدا، مؤید ارتباط عمیق قیام آخر‌الزمان و قیام امام حسین (ع) است.

جعفر زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این همایش با بیان اهمیت توجه به ارتباط عاشورا و انتظار مصلح موعود (عج)،قیام امام حسین (ع) را مقدمه ای برای ظهور امام زمان (عج) دانست و بر لزوم تلاش همه جانبه جهت زمینه سازی ظهور حضرت تاکید کرد.

در ادامه این مراسم که با همکاری مؤسسه آینده روشن و مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد ، از آثار برتر در رشته‌های مقاله نویسی، داستان و شعر تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی آخرین منجی، در بخش مقالات علمی اشک خون، نوشته حجت الاسلام دکتر صابر جعفری، نینوا معبر انتظار تالیف صادق سهرابی، نقش جوانان در انقلاب سرخ حسینی و سبز مهدی، نوشته سید جعفر موسوی نسب، و در بخش مقالات پژوهشی آسیب شناسی فرهنگ انتظار و سنت عاشورایی از فاطمه گرزین، درس‌های عاشورا برای منتظران از اسماعیل ناصری، و آسیب شناسی نهضت عاشورا و قیام مهدی از رضا صابونچی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

همچنین غزل مثنوی عاشورایی سروده علی سعادت شایسته، بانوی فصل‌های بدون رنگ سروده جعفر رود سرابی، و ساحل قشم سروده سولماز سبزی در بخش اشعار، و داستان های کوتاه پول تو جیبی به قلم مریم سادات ذکریایی، کاش زودتر حسین را می شناختم نوشته هایده گودرزی، و راز رگ اکحل، به قلم علی اصغر کاویانی در بخش داستان به ترتیب از سوی هیات داوران حائز رتبه‌های برتر شناخته شدند.

گفتنی است در حاشیه این همایش نمایشگاهی با ارائه کتب و آثار هنری در زمینه مهدویت و عاشورا در معرض دید علاقمندان گذاشته شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها