یکی از مراجع عظام تقلید در قم گفت:‌ مبلغان علوم دینی باید در ایام اربعین و دهه آخر صفر مردم را نسبت به اهمیت حفظ هویت دینی آگاه نمایند.
کد خبر: ۱۶۱۹۰۹

به گزارش فارس،  به نقل از دفتر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید به مناسبت فرارسیدن ایام دهه‌ آخر صفر در جلسه درس خارج فقه خود گفت: مبلغین باید از این ایام در جهت ترویج دین و تعظیم شعائر استفاده کنند و مردم را به حفظ هویت دینی خود آگاه سازند.

وی این ایام را فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ احکام و آشنا کردن مردم با مبانی اسلامی دانست و افزود: از این ایام و فرصتی که به واسطه عزاداری بر امام حسین علیه السلام در اختیار مبلغین قرار گرفته است باید در جهت ترویج دین، تعظیم شعائر، احیای مذهب و احکام اسلامی استفاده شود.

‌آیت‌الله صافی گلپایگانی عزاداری در دهه آخر صفر و مناسبت‌های اربعین شهادت سید الشهدا،‌ ارتحال رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام ضا (ع)را یادآور شد و بیان داشت: باید در زندگی و سیره هر یک از این پیشوایان بصورت جداگانه غور و تأمل شود و بدانیم که شرایط برای هر کدام از امامان متفاوت بوده و اگر هر کدام به جای دیگری بودند همان چیزی که از طرف خدا و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم امر شده بود محقق می‌شد.

وی با بیان روایاتی، مقام امام حسن مجتبی (ع)را مجهول القدر دانست و افزود: اگر سیره امام حسن مجتبی (ع)نبود و این مواضع را که تحملش بسیار سخت بود، اتخاذ نمی‌کرد چه بسا دین اسلام حفظ نمی‌شد و مطالب دیگر قابلیت وقوع پیدا نمی‌کرد؛ و امام حسن مجتبی (ع) تمام این افتخارات را حفظ کرد.

این مرجع تقلید این ایام را ابواب رحمت خداوند دانست و تصریح کرد: ابواب رحمت خداوند در این ایام به روی بندگان خدا گشوده است و ما باید از این فرصت کمال استفاده را بکنیم و باید مسلمانان را به حفظ هویت دینی خویش آگاه کنیم.

وی با اشاره به این نکته که مقصد و هدف امام حسین(ع) و عزاداری بر آن حضرت نجات مردم از گمراهی و جهالت است، اضافه کرد: در این برنامه‌ها می‌‌توانیم همه نواقص را به برکت عزاداری بر امام حسین(ع) و مکتب سیدالشهدا مرتفع کنیم و با بیان احکام شرع مردم را بیدار و وظایف امر به معروف و نهی از منکر را به مردم یادآوری نماییم تا مردم از گمراهی و جهالت نجات پیدا کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به ثواب و فضیلت‌های عنوان شده برای کسانی که در مصیبت و رثای سید الشهدا(ع) قلم می‌زنند،گفت:‌این همه ثواب و فضیلت برای اینست که این مسائل فراموش نشود و مسأله امام حسین(ع) برای شیعه بصیرت و معرفتی داشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها