رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص 10 درصد از بودجه سالانه شهرداری اصفهان به مباحث فرهنگی خبر داد
کد خبر: ۱۵۹۳۷۶

به گزارش خبرگزاری فارس ، صبح امروز بیش از 30 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در منطقه 6 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری رسید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بهره‌برداری از طرح های عمرانی و خدماتی منطقه 6 شهرداری با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی به شهروندان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و کلیه اعضای خدمتگزار مردم در شهرداری اصفهان، تمامی تلاش خود را برای ایجاد آرامش، راحتی و آسایش شهروندان در قالب افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی مختلف به کار گرفته‌اند.

عباس حاج رسولیها با اشاره به ضرورت اتکا به مردم و افراد جامعه افزود: یکی از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و خدمتگزاری بیشتر به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران حکمرانی طاغوت، بیش از 70 درصد بودجه کشور صرف خرید تسلیحات نظامی می شد که البته هیچ گونه ارتباطی با احتیاجات ملت نداشت و تنها 30 درصد از این اعتبارات در اختیار مردم به منظور اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی قرار می‌گرفت.

نایب رییس شورای عالی استان ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را هویت بخشی دوباره به شوراهای اسلامی شهر دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر با همکاری و تعامل مثبت شهرداری اصفهان تمامی تلاش و هدف خود را مصروف احداث، توسعه و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در سطح شهر نموده است تا شهروندان هر چه بیشتر در آسایش و راحتی قرار گیرند. 

او تاکید کرد: پس از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر، توجه به مسایل و مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افزایش یافت به طوری که تا پایان سال آینده با توجه به بودجه مصوب، 27 مجموعه ورزشی به مجموعه های ورزشی سطح شهر اصفهان افزوده می شود.

شهردار منطقه 6 اصفهان نیز در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی این منطقه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و وجود مناطق محروم در سطح آن، لزوم توجه به عمران و آبادانی و توسعه طرح های خدماتی در منطقه 6 شهرداری اصفهان دو چندان می شود.

فضل الله محلوجی افزود: بر همین اساس، افتتاح و بهره برداری از 36 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی و همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 7 پروژه دیگر در سال جاری در دستور کاری شهرداری منطقه 6 قرار گرفت. 

او ورزشگاه بزرگ شهدای دنارت را یکی از مهم‌ترین پروژه های احداث شده در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ورزشگاه بزرگ شهدای دنارت شامل سالن های چند منظوره والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال و با پیش بینی جایگاه تماشاچیان و سرویس های رختکن و بهداشتی جداگانه و با هزینه ای بالغ بر 7 هزار و 200 میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: در یکی دیگر از مهمترین پروژه های این منطقه، خیابان فرایبورگ با 450 متر طول و 20 متر عرض و با هزینه ای حدود 55 هزار و 570 میلیون ریال احداث شده است. 

او از توسعه پایانه مسافربری صفه با هزینه 4 هزار و 410 میلیون ریال خبر داد و تاکید کرد: فاز اول خیابان آیت الله ارباب نیز در زیربنایی حدود 2 هزار و 470 متر مکعب و 170 متر جدول گذاری با هزینه 5 هزار و 500 میلیون ریال احداث شده است.

محلوجی با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی شماره 20 واقع در میدان بسیج مستضعفین به عنوان یکی دیگر از پروژه های عمرانی منطقه 6 شهرداری اصفهان گفت: این ایستگاه آتش نشانی در عرصه ای حدود 516 متر مربع و با زیربنای 572 متر مربع با هزینه 4 هزار و 620 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است. 

او افزود: احداث کتابخانه عمومی محله فیزادان، نورپردازی مجموعه پل ها و آب نمای میدان دفاع مقدس، اجرای سکوی زباله با سازه فضایی، احداث مخزن آب دو هزار متر مکعبی میدان شهید قوچانی، احداث ایستگاه ثابت بازیافت، احداث نمازخانه بوستان خبرنگار، احداث 4 پل عابر پیاده، احداث فاز دوم بوستان دنارت، احداث سالن تیراندازی بادی مجموعه ورزشی امین، ساماندهی و پیاده رو سازی در سطح منطقه و اجرای کانال دفع آب های سطحی، از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده در منطقه 6 شهرداری اصفهان به حساب می آید.

شهردار منطقه 6 اصفهان از آغاز مرحله اجرایی 7 طرح مهم شهری در این منطقه خبر داد و گفت: خیابان سازی سردار شهید روح الامین با هزینه 93 هزار میلیون ریال، باغ بانوان با هزینه 6 هزار میلیون ریال، مجموعه ساختمان خدمات شهری منطقه 6 با هزینه یکهزار و 650 میلیون ریال، کتابخانه عمومی محله ردان با هزینه یکهزار و 450 میلیون ریال و ساماندهی و زیباسازی گلستان شهدا با هزینه 32 هزار میلیون ریال از مهم‌ترین طرح هایی است که در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها