فارس: نمایندگان تعدادی از تشکلهای دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور روز گذشته در اعتراض به سیاستهای اشغالگران در عراق، مقابل سفارت انگلیس تجمع کردند.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۷

مجتبی ابراهیمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، محمد افکانه عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل، سید محمد بیاتیان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت،اسماعیل کفایتی نماینده بسیج دانشجویی، یاسر عسگری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی و حسیندادخواه نماینده اتحادیه تشکلهای دانشجویان دانشگاه آزاد عصر روز گذشته( پنجشنبه) در یک میزگرد خبری در مقابل سفارت انگلیس، اشغالگران را عاملان اصلی هتکحرمت به حرمین عسگریین عنوان کردند و خواستار تعطیلی سفارت انگلیس در ایران شدند.
ابراهیمی در ابتدای این نشست، با تسلیت هتک حرمت به حرمین عسگریین، اظهار داشت: شهرها و روستاهای مختلف عراق از جمله سامرا، بغداد، کربلا، نجف و .. بعد از اشغال، روی آرامش به خود ندیدند و هر روز ما شاهد شهادت تعدادی از مسلمانان توسط تروریستها هستیم، و برای دومین بار هتک حرمت حرمین عسگریین را شاهد بودیم.
وی با بیان این که اگر در بار اول انفجار در حرم عسگریین، این تحلیل وجود داشت که آمریکاییها در آن دست داشتهاند، امروز بطور قطع مسئولیت انفجار اخیر با آنهاست، تصریح کرد: این اتفاق در اوایل سالی که از سوی ولی امر مسلمین جهان به نام "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نامگذاری شده فقط به قصد اختلافافکنی بین شیعه و سنی است.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ایران را امالقرای جهان اسلام و مأمن مستضعفان جهان توصیف کرد و گفت: میخواهند برای ملکه انگلیس یعنی کشور تزویر، فساد و ظلم و ملکه کشوری که نقش اصلی را در اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی داشته است، جشن بگیرند و چه خائن و وطنفروشند کسانی که در این مراسم حضور پیدا کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه به برکت موج بیداری جهان اسلام، میلیاردها نفر در دنیا پیبردهاند که دولت انگلیس مرجع، مرکز و منشأ فساد در دنیاست، ابراز داشت: متأسفانه هنوز عدهای سیاستباز وطنفروش میخواهند در جشن تولد ملکه این کشور خبیث شرکت کنند.
در ادامه این میزگرد خبری اسماعیل کفایتی نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه ما خواهان شکسته شدن خط قرمزهای مدنظر استعمارگران هستیم، اضافه کرد: دشمنان سناریوهای مختلفی برای متوقف کردن حرکت انقلابی ملت و نظام ایران در پیش گرفتهاند که هتک حرمت به حرمین عسگریین نیز برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام در همین راستا میباشد.
کفایتی با اشاره به توطئه و خیانتهای مختلف دولت انگلیس در قبال ملت ایران در مقاطع مختلف، خاطرنشان کرد: اکنون دیگر صبر انقلابی جنبش دانشجویی مسلمان به سر آمده است و ما خواهانیم تا هر چه سریعتر سفیر انگلیس از کشورمان اخراج شود.
وی به برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت این کشور اشاره کرد و افزود: آنها در روزی که ملت ایران عزادار و سوگوارند دست به برگزاری این جشن کثیف زدهاند که ما نخواهیم گذاشت این حرکت ادامه پیدا کند.
محمد افکانه عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فاطمیه همیشه ایام غم بوده است، اظهار داشت: امسال هم در این ایام به حرمین عسگریین هتک حرمت شد و غم مسلمانان را دو چندان کرد.
وی انگلیس را به روباهی پیر تشبیه کرد و گفت: کشور ما ایران مهد تمدن است و جنگل نیست که روباهی پیر در آن لانه کند و در آستانه سوم تیر امیدواریم هدیه دولت اصولگرا به ملت ایران، اخراج سفیر انگلیس و بسته شدن سفارت این کشور در ایران باشد.
افکانه به حمایتهای انگلیس از عبدالمالک ریگی، توطئههای آنها در اهواز، پشتیبانی از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، بر روی کار آوردن حکومت پهلوی و... اشاره کرد و گفت: در جهان اسلام و در تمام دنیا هر ظلمی که صورت میگیرد سرمنشأش آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.
وی به نامگذاری امسال به نام "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: دعوت از بعضی سیاسیون، هنرمندان و روشنفکران برای حضور در جشن تولد ملکه انگلیس در راستای از بین بردن اتحاد ملی و هتک حرمت حرمین عسگریین نیز در راستای کاهش انسجام اسلامی است.
سید محمد بیاتیان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ادامه با بیان اینکه هدف دشمنان، نه تخریب گلدستهها بلکه تخریب وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه بین آنان میباشد، تصریح کرد: روی دیگر این قضایا انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه است و تنها آمریکا و انگلیس اشغالگر در قبال تمامی اتفاقات در خاورمیانه و جهان اسلام باید پاسخگو باشند.
وی به حسن نیت ایران در آزادسازی ملوانان انگلیسی متجاوز به آبهای ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت پلید انگلیس ملوانان را توجیه کرد تا قضایا را به گونهای جلوه دهند که ایران برایشان تابوت درست کرده است و من باید بگویم که ما تابوت ساختهایم البته برای سفیر انگلیس و اگر دولت برخورد جدی نکند ما وارد عمل خواهیم شد.
بیاتیان با بیان اینکه بحران ایجاد شده در لبنان، کشتارها و جنایتها در غزه و فلسطین، ترور و جنایت در عراق و... در راستای جنگ صلیبی مدنظر "بوش" و سگ شریفش "بلر" است، گفت: از دولت و دستگاه دیپلماسی می خواهم که برخورد قاطع با انگلیس داشته باشند.
وی خطاب به سیاسیون و هنرمندانی که قصد شرکت در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس را داشتهاند، ابراز داشت: همین قدر بگویم که شما بر سر سفرهای خواهید نشست که از خون هزاران هزار شهید ایرانی و مسلمان آزاده در سراسر جهان رنگین است.
در ادامه یاسر عسگری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به ترورهای سال گذشته در زابل، زاهدان و بمب گذاری در اهواز، اظهار داشت: بمبهای این حوادث رنگ و بوی انگلیسی داشت و تداعیکننده حضور وابستگان انگلیس در ایران است بنابراین حضور فعالین سیاسی ایران در جشن ملکه انگلیس توهین به ملت و ارزشها و لگدمال کردن خون شهداست.
عسگری انگلیس را بزرگترین خائن به جهان اسلام عنوان کرد و افزود: وادادگی مسئولین دیپلماسی در دولت قبلی که متأسفانه هنوز در بعضی جاها مشاهده میشود و عدم برخورد جدی با برخی افراد باعث شده تا عدهای به خود جرأت دهند در اینگونه مراسم جشن شرکت کنند.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی از دولت اصولگرا خواست تا دوستان به اصطلاح ایرانی اما وطن فروش را تحت حفاظت شدید نیروهای اطلاعات قرار دهد تا بیش از این اطلاعات کشورمان را در اختیار استعمارگران قرار ندهند.
حسین دادخواه نماینده اتحادیه تشکلهای دانشجویان دانشگاه آزاد در ادامه این میزگرد خبری با بیان اینکه یک پای ثابت معادلات استعمار علیه ایران در 150 سال اخیر دولت انگلیس خبیث بوده است، خاطرنشان کرد: مصلحت از آن دولت است و ما دانشجویان آرمان طلبیم و باید امروز باید 13 آبانی نوین را رقم بزنیم . دادخواه حوادث، ترورها و جنایتهای مختلف در افغانستان، کشمیر، عراق، لبنان، فلسطین ، اهواز و... را محصول سیاست های استعمار پیر انگیس عنوان کرد و افزود: مادر رژیم صهیونیستی باید از ایران برود و امروز باید به تاریخ حضور انگلیس در ایران پایان دهیم تا شاید مرهمی بر زخم دل شیعیان و امام زمان (عج) باشد.
در پایان این میزگرد خبری «قطع رابطه با انگلیس به عنوان سرمنشأ استعمار جهانی و بستن سفارتخانه این کشور»، «برخورد شدید دستگاه قضایی با شرکت کنندگان در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس»، «گرفتن تصاویر وطن فروشانی که در این جشن شرکت می کنند توسط رسانه های آزاد و مستقل و رسوا کردن آنها» از خواستههای دانشجویان عنوان شد.
یکی از دانشجویان در ادامه با اشاره به پخش یک فیلم کمدی با موضوع تاج ملکه انگلیس در چهارشنبه شب از شبکه تهران، اظهار داشت: درست در شبی که صبح آن روز به حرم عسگریین هتک حرمت شده و فردای آن روز قرار است جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت آن کشور برگزار شود، پخش این فیلم کمدی جای بسی تأمل دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند تجمع بعدی دانشجویان در مقابل صدا و سیما خواهد بود.
بر اساس این گزارش تعدادی از دانشجویان پس از برگزاری این نشست خبری پارچه نوشتههایی با شعارهای «انگلیس خیانت میکند خائن حمایت میکند،«سفارت انگلیس تعطیل باید گردد سفیر روباه پیر اخراج باید گردد»،«دیگ پلوی انگلیسی را بر سرتان خراب میکنیم» و «یا ایها المسلمین اتحدو اتحدو» در دست داشتند و با سردادن شعارهای «لانه روباه پیر، تعطیل باید گردد»، «سیزدهم آبانماه تکرار باید گردد» و «سفیر صهیونیستی اخراج باید گردد» و همچنین پرتاب تخممرغ، مواد رنگزا و برخی اشیا دیگر به سمت سفارت انگلیس هجوم بردند و عدهای نیز با سینهزنی و مداحی به عزاداری پرداختند که برای لحظاتی باعث بستهشدن خیابان فردوسی شدند، نیروی انتظامی نیز با حضور گسترده و استقرار نیروهای خود که در مقایسه با تجمعهای مشابه افزایش چشمگیری داشت، این تجمع را کنترل کرده و سعی در پراکنده کردن آنان داشت.
به گزارش فارس، دانشجویان نماینده تشکلهای دانشجویی که در مقابل در اصلی سفارت انگلیس در خیابان فردوسی تجمع کرده بودند، پس از اطلاع از رفت و آمد میهمانان جشن تولد ملکه انگلیس از در شمالی این سفارتخانه، از خیابان فردوسی حرکت کرده و در خیابان نوفل لوشاتو مقابل در شمالی این سفارتخانه تجمع کردند که هنگام حرکت دانشجویان به سمت در شمالی درگیریهایی نیز صورت گرفت.
تعدادی از خودروهای پلاک سیاسی سایر سفارتخانهها که برای حضور در این جشن آمده بودند، از بیم آسیب دیدن خودروهایشان پرچمهای مربوط به کشورشان را از خودروهایشان باز کردند.
نمایندگان شش تشکل دانشجویی عصر دیروز در یک میزگرد خبری در مقابل سفارت انگلیس سیاستهای اشغالگران در عراق را باعث بروز ترور، جنایت و هتک حرمت حرمین عسگریین(ع) عنوان کردند و نسبت به حضور سیاسیون ایرانی در جشن تولد ملکه انگلیس هشدار دادند.
برپایه این گزارش، نیروی انتظامی با چند دسته کردن دانشجویان آنها را از در شمالی سفارت دور کرده و در فاصله دورتر از سفارت آنها را تحت کنترل قرار داد.
براین اساس، چند نفر از دانشجویان توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و تعدادی از خواهران دانشجو نیز از سوی نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
همچنین تعدادی از دانشجویانی که توسط نیروی انتظامی از در شمالی سفارت به عقب رانده شده بودند به اقامه نماز جماعت پرداختند.
پس از درگیریهای مختلف و برگزاری نماز جماعت با سخنرانی و توصیه چند نفر از نمایندگان تشکلهای دانشجویی، دانشجویان به تجمع خود پایان دادند.
براساس این گزارش، یکی از دانشجویان خطاب به تجمعکنندگان گفت: ما در مقابل لانه کفر ایستادهایم و نیروی انتظامی وظیفه نداشت بیحرمتی کند. اما اگر بیحرمتی نسبت به شما شده و باتوم خوردهاید برای رضای خدا بوده است. در این لحظه دانشجویان شعار «نیروی انتظامی حمایت از انگلیس وظیفه شما نیست» را سر دادند.
در ادامه یکی از دانشجویان خطاب به کسانی که در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس حاضر شده بودند، اظهار داشت: اگر اتفاقی که اکنون برای بسیاری از مردم عراق و ناموس آنها میافتد، برای شما اتفاقی نمیافتد به این خاطر است که جوانان پاک این مرز و بوم جان خود را در راه دفاع از این میهن فدا کردند.
وی در ادامه خطاب به نیروی انتظامی گفت: برخوردهای امروز از شما بعید بود اما دانشجویان به دلیل اینکه لباس پاسداری بر تن شماست به شما احترام میگذارند.
پس از این سخنان و با توصیه نمایندگان تشکلهای دانشجویی، دانشجویان حاضر به تجمع خود پایان دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها