اتفاقی که در کشور ترکیه برای یک شهروند ایرانی افتاده ، رخداد کوچکی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی عبور کرد.
کد خبر: ۱۲۸۸۰۰

مفقود شدن علیرضا عسکری ، شهروند ایرانی که در گذشته معاون وزیر دفاع بوده و پس از بازنشستگی به تجارت رو آورده بیش از هر چیز ناشی از ضعف دولت ترکیه در تامین امنیت میهمانان و اتباع سایر کشورها به شمار می رود.این نگرانی از آنجا بیشتر نمود می یابد که ردپای موساد و سیا در ربایش عسکری بخوبی نمایان شده است.
رسانه های صهیونیستی در اقدامی ناشیانه ضمن تناقض گویی به انتشار اخباری دروغین دست زده و اعلام کرده اند وی خود تقاضای پناهندگی کرده و موساد تنها در این مسیر به وی کمک کرده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آهارانوت نوشت: موساد فرار علیرضا عسکری را سازماندهی کرده و وی ربوده نشده است. امریکایی ها نیز اعلام کرده اند اطلاعات عسکری را دریافت می کنند.
سیا و موساد برای جا انداختن خبر دروغ ، به انتشار این خبر مبادرت کردند که خانواده عسکری قبل از او از ایران خارج شده اند در حالی که همسر و فرزندان او دیروز در مقابل سفارت ترکیه حضور یافته و خواستار پاسخ رسمی دولت ترکیه شدند. نقش انگلیس در این ماجرا از جمله نکاتی است که منابع غربی به آن اشاره کرده اند.
رونان برگمن ، تحلیلگر امریکایی در امور راهبردی به نقل از یک مسوول بلندپایه در موساد گفت: انگلیس نقشی اساسی در این ماجرا داشته است. در هر حال به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی کشور با فعالیتی مضاعف باید دولت ترکیه و انگلیس را در درجه اول وادار به پاسخگویی نموده و علیه امریکا و اسرائیل اقامه دعوا نماید.سخنان خانواده عسکری که دیروز در مقابل سفارت ترکیه حضور پیدا کردند، به اندازه کافی پاسخهای روشنی برای افکارعمومی دربردارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها