بیست و نهمین سال از عمر مبارک انقلاب را با خجستگی و سربلندی می آغازیم و هماره ، تاریخ شکوهنده فجر را مباهات خویش می دانیم. و بهمن ، آیینه ایثار و شهادت آحاد امت و آیین نجات و عروج ماست.
کد خبر: ۱۲۵۶۲۸

جاری خونین بهمن در دشت تاریخ ، ردی از ایثار بر جای گذاشت و واژه های جهاد و شهادت را از اوج اندیشه به ژرفنای دل جاری ساخت. بهمن ، آبشار آیینه ها و آتشفشان گلهاست. صلابت ولایت و حماسه و حریت و ایثار و شهادت ، ستم سوزی کرد و سپیده آفرین شد. هر جرعه گلباده که از ساغر ساقی نوشیدند قطره خونی شد که از پیکر پاکشان بر زمین چکیده و این اجر عاشقی است. غم عشق و شور شهادت و فریضه ایثار است که بیدلان را انیس نماز قیام و نافله وصال می سازد.
نگاره گر هستی بر صحیفه فجر با خون شقایق ، شکوه شهادت را ترسیم کرد. قامت هزاران هزار سرو سهی بر خاک افتاد تا آفتاب بهمن از افق سر برآورد. ستاره فجر سعادت ، سایه برخورشید دارد و منظومه چکاوکان سرخینه بال ، غوغای قیام را می نمایاند.بهمن ، انفجار نور عشق و کشف کهکشان شقایق است. دیوان قائمین آن را با دیباچه ایثار گشوده و با غزل شهادت سروده اند. واژه های سرخ آن را با دیده باطن توان دید و با تعقل سبز فهمید.
بهمن ، شیرازه کتاب تاریخ عشق است و شهادت ، مرکب کتابت آن ؛ شاهدان فجر، نسیم سحر و عطر عطا بخش بهاران و رقص پروانه های پگاه پایداری و بارش باران باده بیداری اند و در ساحل دلدادگی برای زلال ولایت ، تلظی می کنند.
شکوه آفاق در انفس آنان نمودار است. آنان ابرهای تیره نخوت طاغوت و بادهای سیاه ستم را به کناری زدند و در آسمان شهادت ، جلالت رنگین کمان ظفر را به تماشاگه راز آوردند. صفا و یکدلی ، مرام مستان نوشیده از مینای بهمن است. سرخی خون ، زیباترین رنگ در نظر پاک آنان است.
حرارت گلوله های خصم در سینه ی سیناوش این عاشقان ، موجی از ملایمت صبای نوروزین را به ارمغان آورد. حدیث ولا را در نفیر تیر شنیدند و سر به سودای عنایت یار سپردند و سوز زخم را در میدان بلا با تبسم و شوق پذیرا شدند.اعتلا و آزادی ، از همت اعلای شاهدانی است که خونشان را در ساغر ارادت ریخته و خمخانه یقین را آکنده کردند. اهتزاز رایت عزت ما، از دستان علمداران نینوایی بهمن است. در طلیعه بیست و نهمین سال انقلاب الهی مان بر دلهای خویش با قلم عشق بنگاریم ، ایمان ما رهین سجده سرخ محرابیان فجر در پای یگانه خریدار جان های ملتهب و رکوع مجاهدان اهل ایثار در مقام تکریم دلدار و قنوت دستان شمشاد به سوی باغبان پر چمن آلاله هاست. خوشا به حال قائمین و اقامه کنندگان صلوه خون که به امامت امام خمینی (ره) برپاشد و نور آن هستی را درنوردید؛ نماز سرخی که بالاترین فریادها و والاترین ذکرها بود، توامان اطاعت بود و عصیان ؛ اطاعت از آفریدگار فجر و عصیان علیه جور و اعلام برائت از استکبار. کلمه توحید بود و توحید کلمه. بهمن ، موج دریا نیست. ژرفای اقیانوس نور است و رونق باغ ایثار و سلام سرخ وصل و پیام پایدار حضور. آن زمان که پیکر رعنای تمامت قیام ، سالار شهیدان (ع) بر زمین تفتیده کربلا افتاد، از غلیان خون مطهرش هزاران هور تابید و کهکشان ستاره های سرخ وفا در فضای بی کرانه تاریخ ، ممتد شد تا به ایران رسید و کواکب گلپوش خونرنگ را به ضیافت بهمن کشانید.
ایران ، وادی قیام و مسکن قائمین و منظر نور آگین قائم (عج) است و منور در قیامت .بهمن ، چکامه سرخی است که بر چکاد کائنات نقش بسته و ژاله ای است که در پیمانه لاله بسان شراب ناب می درخشد. اشارت ابروی یار است و امتداد سرخ فرات. در ضیافت آیینه ها سخن از عزت و ارادت ، ذکر دمادم آیینه داران سرخ سیما و سبزینه دل است. فتح قلعه عشق ، سزاوار فتاحان همت خواهی است که یاسمن ایثار و سوسن خون در راه ولایت می پرورانند. خجسته باد درخشندگی آفتاب بهمن در آسمان ایثار و شهادت.


عباس خامه یار
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها