مدتی بود که بازی های استراتژی همه بازار را قبضه کرده بودند و امان به بازی های دیگر نمی رسید. خصوصا بازی های نقش آفرینی که بعد از آبلیویون تقریبا عنوان معروف دیگری نداشتند.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۱

البته همان آبلیویون برای یک سال کسانی که عاشق و کشته مرده بازی های نقش آفرینی خفن هستند کافی است! اما کسانی که جزو این دسته نیستند و از نقش آفرینی های اکشن بیشتر خوششان می آید یک بازی خوب برایشان عرضه شده است.
تایتان کوئست یکی از آن دسته بازی هایی است که باید در ژانر "نقش آفرینی دیابلویی " آن را دسته بندی کنیم.
معنی آن هم کاملا واضح است ، بازی یک تقلید درست و حسابی از دیابلو به شمار می آید. حتی سعی شده در کوچکترین جزئیات ، مانند طراحی منوها و درخت توانایی ها هم از دیابلوی مشهور کمک گرفته شود.
اگر اهل دیابلو بوده اید که احتیاجی به معرفی بیشتر نیست ، اما اگر افتخار بازی با این شاهکار دوران را نداشته اید، می توانید با تایتان کوئست تا حدودی لذت این بازی زیبا را تجربه کنید.طبق معمول بازی های اکشن نقش آفرینی خبری از داستان نیست.
اما تا دلتان بخواهد جنگ و مبارزه در بازی ریخته. از آن بیشتر آیتم هایی که تقریبا تمام نشدنی هستند و به علت کم بودن کوله پشتی تان ، باید در برداشتن هر کدام کاملا دقت کنید.
گرافیک مناظر و نقشه ها بسیار عالی است و از دیدن منطقه های کوهستان و جنگلی مرحله اول و معابد مرحله مصر سیر نمی شوید. در حالیکه که زاویه دوربین از نوع ایزومتریک با نمای ثابت است ، ولی می توانید تا حد بازی های سوم شخص دوربین را زوم کنید.
البته اینکار فقط به درد تحسین دقت گرافیکی بازی می خورد چون در حال زوم تقریبا نمی توانید هیچ دشمنی را درست ببینید و با آنها مبارزه کنید.اما به روند بازی که می رسیم کم کم تفاوت های تایتان کوئست با شاهکاری مانند دیابلو مشخص می شود.
بازی های نقش آفرینی اکشن ، برخلاف نقش آفرینی های حرفه مانند آبلیویون ، باید سریع و روان باشند، چیزی که تایتان کوئست در آن حسابی مشکل دارد. بزرگترین مشکل از کمبود جا سرچشمه می گیرد.
کافی است یک گروه از دشمن ها را بکشید تا با برداشتن آیتم های باقی مانده از آنها کوله پشتی تان پر شود. تنها راه خلاص شدن از دست این آیتم ها (البته اگر دلتان نمی آید آنها را دور بریزید) رفتن به نزدیک ترین شهر و فروختن آنهاست.
به همین دلیل معمولا نمی توانید مبارزه های پیوسته ای انجام بدهید و مرتب باید از سنگ تاون پورتال برای رفتن به شهرهای اطراف استفاده کنید.بعضی وقت ها ریزه کاری هایی این چنینی از روان بودن بازی خوبی مانند تایتان کوئست کم می کنند. یکی دیگر از مشکلات دیر پر شدن سلامت قهرمان شماست.
در دیابلو همینکه وارد شهر می شدید می توانستید بلافاصه خود را درمان و خط جادویتان را هم پر کنید. اما در تایتان کوئست اینکار آنقدرها سریع نیست و باز هم به این دلیل مبارزه ها گسسته می شوند و مرتب میان جنگ و دعوا باید مدتی را صرف درمان خود کنید.
روش مبارزه با غول ها هم اینست که نزدیک غول یک پورتال برای رفتن به شهر باز کرده سپس به سمت او حمله کنید. همینکه غوله دنبال شما افتاد و آنقدر کتکتان زد که چیزی به تمام شدن خط سلامت باقی نمانده بود، سریع خود را به پورتال رسانده و در آن شیرجه بزنید!
به همین راحتی همه بازی تمام می شود.دشمن ها در اوایل بازی بسیار متنوع هستند اما ملاحظه می کنید که در مراحل بالاتر هیولاهای تکراری حسابی خسته کننده می شوند. به خصوص که روش کشتن هر کدام از آنها را کاملا فرا گرفته اید و تنها تعداد ضرباتی که باید به آنها بزنید بیشتر است.
از این لحاظ باید به بازی درجه آسان بدهیم چون در حالت عادی هیچ چالش خاصی برای بازی کننده هایی که قبلا نقش آفرینی اکشن بازی کرده اند، ندارد.مشکل دیده نشدن آیتم ها در نقشه هم از بدبختی هایی است که در مراحل بالاتر متوجه آن می شوید و به شدت آزار دهنده است. برای دیدن آیتم ها باید کلید Altرا نگه دارید تا اسم هر چیزی که روی زمین افتاده نشان داده شود.
با کلیک کردن روی نام ، می توانید آن را بردارید. اما بعضی وقت ها، حتی با نگه داشتن Altهم نام همه آیتم ها نشان داده نمی شود.
بعضی وقت ها هم هیچ ایده ای نداریم که یک شی عجیب و به درد نخور را که جای مفید کوله پشتیتان را اشغال کرده باید نگه دارید یا دور بیندازید.تایتان کوئست با ارائه گرافیک بالا، جادوها و کلاس های بسیار لذت بخش ، تجربه نقش آفرینی اکشن بسیار خوبی است ، اما همانطور که اشاره شد بازی به روانی دیابلو یا دانجن سیج نیست و به همین علت نمی توانیم آن را از بزرگان نقش آفرینی به شمار بیاوریم.
کسانی که می خواهند وارد دنیای نقش آفرینی بشوند، تایتان کوئست بهترین گزینه برای آنهاست.

سید طه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها