جامجم آنلاین: یک گلدان چینی که به عنوان هدیه بازنشستگی به یک خدمتکار زن انگلیسی داده شد ، بخشی از گنج گمشده خاندان سلطنتی کینگ در چین از کار درآمد.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۵

به گزارش روزنامه دیلیتلگراف خدمتکار بازنشسته هرگز فکر نمیکرد گلدانی که به او هدیه دادهاند ، چیزی بیشتر از 200 پوند ارزش داشته باشد اما نوه پسری این زن که گویا اطلاعی از اشیاء عتیقه داشت از ارزشمند بودن گلدان مطلع شد و توانست آن را در یک حراج اشیاء عتیقه به قیمت 92 هزار پوند بفروشد.
با این وجود یک کارشناس عتیقه به نوه پسری زن خدمتکار گفت: «اگر مادربزرگت این گلدان قدیمی را آنقدر نسابیده بود و آثار آن را محو نکرده بود می توانستی تا یک میلیون پوند از بابت آن پول بگیری.»
خدمتکار بازنشسته به خیال این که گلدان قدیمی اهدایی به او کثیف و خاکآلود است آنقدر آن را سابیده بود که همه میناکاریهای طلایی روی گلدان پاک شده بود.
این خدمتکار بازنشسته مدتی نیز این گلدان قدیمی را که به رنگهای آبی ، قرمز و سفید بود به نوه خود داده بود و او نیز آن را کنار تلویزیون خانهاش نگه میداشت تا این که یک روز نوه زن خدمتکار در روزنامه میخواند که گلدان دیگری شبیه به همانی که مادربزرگش در اختیار او گذاشته در حراجی بونهامس 240 هزار پوند فروش رفته است.
او از یکی از کارشناسان بونهامس دعوت می کند تا گلدان آنها را نیز چک کند.
جولیان کینگ کارشناس حراجی بونهامس با دیدن گلدان چینی در خانه آنها متوجه شد که این یکی از گنجینههای بازمانده از خاندان امپراتوری چین است و از این رو ترتیب حراج و فروش آن را میدهد.

درخواست عجیب یک روسی از ولادیمیر پوتین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها