اعضای شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری دیدار کردند

اعضای شورای انقلاب فرهنگی روز سه شنبه با حضرت آیت الله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۰۶۹

حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تاکید بر وظیفه اصلی این شورا برای مهندسی فرهنگی کشورتصریح کردند:درشرایط جدید که مردم با حضور گسترده درانتخابات پایبندی خودبه اسلام، ارزشهای انقلاب و آرمانهای امام (ره) را باردیگربه نمایش گذاشتند،زمینه مناسب برای تصحیح جهت گیریهای فرهنگی کشور براساس سندچشم اندازبیست ساله فراهم شده که لازمه آن پویایی ، نشاط و نوآوری مضاعف در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شوراهای اقماری آن است.
ایشان بااشاره به عمق باورهای دینی مردم و اعتقاد آنان به مبانی انقلاب اسلامی افزودند : علیرغم این استحکام اعتقادی باید برای تصحیح برخی عوارض فرهنگی غلط و غیرهمخوان با آرایش فرهنگی انقلاب برنامهریزی مناسب و اجرائی انجام گیرد.
مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی شورایعالی انقلاب فرهنگی را پیگیری اجرایی مصوبات برشمردند و خاطرنشان کردند: این شورا باید ضمن ارائه نقشه مهندسی فرهنگی کشور بهمراه راهکارهای اجرایی ، تحقق مصوبات را تا آخرین مرحله دنبال نماید و فلسفه حضور روسای قوا و برخی وزراء و روسای سازمانها نیز بهمین منظور است.
حضرت آیتالله خامنهای برنامهریزی بلندمدت و آیندهنگری رااز جمله وظایف شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند و لزوم فعال تر شدن شوراهای اقماری و استفاده از افراد صاحبنظر و تمام وقت در این شوراها را توصیه کردند.
ایشان با تاکید بر ارتباط مستمر شورایعالیانقلاب فرهنگی با نخبگان حوزه و دانشگاه و اطلاع رسانی مناسب تصمیمات شورا به نخبگان افزودند: توجه بیش از پیش به تولید علم و ترویج نظریهپردازی در این شورا از مسائل مهمی است که زمینهساز تولید علم و جهش علمی در کشور خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن تواناییهای فراوان، جوانان با استعداد و ایمان راسخ، میتواند "مادر علم" در میان کشورهای اسلامی شود.
ایشان تاکید کردند:ایران اسلامی و همچنین امت اسلامی در صورتی میتوانند حرف حق خود را با قدرت در دنیا مطرح کنند که از نظر علمی در سطح بالایی باشند.
حضرت آیت الله خامنهای، نوسازی نظام آموزشی و تصحیح مدل قدیمی رایج، توجه بیش از پیش به علوم پایه و علوم انسانی در مراکز علمی، برنامه ریزی برای تولید محصولات فرهنگی جدید همچون بازیهای رایانهای مناسب، و اهتمام ویژه به امر نخبگان برای شناسایی و سازماندهی آنان بمنظور بهرهگیری بهتر از این قشر ممتاز و همچنین تامین نیازمندیهای آنان را از جمله رویکردهای مهم شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند.
در این دیدار آقای محمود احمدینژاد رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی ، علم و فرهنگ را پایه و اساس تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله و هرگونه جهش در کشور دانست و افزود : شورایعالی انقلاب فرهنگی با توجه به ظرفیتهای فراوان آن و حضور جمع زیادی از فرهیختگان در این شورا، در دوره جدید مصمم به اصلاح جهت گیریهای آموزشی در تمام مقاطع و همچنین اصلاح جهت گیریهای فرهنگی است.
وی رویکرد شورایعالی انقلاب فرهنگی را پیگیری همه مصوبات برای اجرایی شدن آنها بیان کرد.
آقای کی نژاد دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی از جلسات و مصوبات یکسال گذشته شورا و همچنین شوراهای اقماری ارائه کرد.
در این دیدار تعدادی از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی دیدگاههای خود را درباره برخی مسائل فرهنگی و آموزش کشور بیان کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها