برخورد با پیمانکارانی که کارگر غیرمجاز افغان به کار گیرند

مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت : به کارگیری کارگران افغانی غیرمجاز ، غیرقانونی است و در صورت مشاهده از سوی دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی ، پیمانکاران جریمه و در صورت تکرار زندانی خواهند شد.
کد خبر: ۷۷۱۳۷

احمد حسینی از سومین سرشماری افغان های مقیم ایران از نیمه دوم آبانماه خبر داد و افزود: این طرح در 53 مرکز ثبت نام و دفاتر اتباع کشور با همکاری سازمان ملل متحد برای اطلاع از آخرین وضعیت آماری جمعیت افغان مقیم ایران و تشریح ترکیب سن ، محل تولد ، وضعیت ازدواج و اشتغال آنها انجام می شود. وی افزود: پس از پایان سرشماری سوم افغانی ها ، سیاست های جدید دولت و وزارت کشور برای بازگشت همه پناهندگان افغانی به عنوان سیاست اصلی اعلام خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
سلام. من نظرم درمورد برادران ومهاجران افغانی این است ؛ همانطوریكه دولت محترم در برنامه كاری خود دارد و همه دولتها با مهاجران غیر قانونی برخورد می شود با كسانی كه كار به اتباع مهاجر و غیر قانونی میدهند برخورد شدید و سختگیرانه شود و ورود و خروج آنا بررسی شود و ستادی با نیروهای نظامی و دولتی در مرزها و در داخل كشور تشكیل شود.مثلابه ازای شغل آنها ازمهاجران مالیات گرفته شود وهمین را در حسابی خرج خودشان كنند و زمان ماندن آنها مشخص شود نه اینكه طرف یك بار كارت می گیره و میاد به صورت دائم مقیم ایران میشه.خودش كه هیج بعداز چند ماه می بینی بیست سی تا پسر عمو پسر خاله وارد ایران می كنه.آیا نباید فرقی با من كه مالیات می دهم دو سال تمام خدمت سربازی دارم بعد از پایان خدمت دو سال تمام دنبال كارگشتن می بینم جایم را مهاجران آنهم غیر قانونی پر كرده الآن شما یك نظری به كارهای ساختمانی بیندازید هشتاد درصد نیروهای ساختمانی از صفر تا صد مهاجران افغان هستنند چون بعداز حدود نزدیك چهل سال یعنی حدوا"از سال 1355و 56 در همه كارهای ساختمانی خبره شده و اكثرا"با همشهریهای خود كارمی كنندو این یعنی نیمی از هم وطن های ایرانی ما نقشی در ساخت و ساز ندارند چون اكثرا" الآن پیمانكاران ما خودشان از طبقه افغانی هستند.و یا اگر هم پیمانكار نیستند پیمانكاران ما به علت ارزان بودن و باصرفه بودن وحقوق پایین تروبیمه نكردن كارگر وبنا و... .. حاضر نیستند با ایرانی كار كنند آیا وقتش نرسیده فكری اساسی برای مهاجران غیر قانونی و حتی قانونی شود آیا نباید مجلس محترم قانونی جامع در این مورد تصویب كند.و بعد از تصویب قانون ستادی دائم برای ساماندهی اینها وجود داشته باشد.والسلام

نیازمندی ها