دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: نتایج نهایی آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت اواخر مرداد ماه اعلام میشود.
کد خبر: ۷۰۶۹۸

دکتر بهرام عینالهی در گفتوگو با ایسنا ، گفت: دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت امسال سه مرتبه برگه پاسخنامه داوطلبان را با هدف کاهش میزان اشتباهات تصحیح کرده است.
وی با اشاره به افزایش 15 درصدی ظرفیت آزمون دستیاری امسال، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دستیار در سال جاری به 1400 نفر رسیده است که این افزایش ظرفیت به صورت هماهنگ و در کلیه رشتهها صورت گرفته است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تضمین کامل امنیت آزمون امسال، خاطرنشان کرد: امسال از روشهای کاملا جدید برای حفظ و افزایش ضریب امنیت و اطمینان آزمون استفاده شد، در رابطه با انتقال نیز از پلمپها و کیفهای مخصوص و افراد مورد اعتماد استفاده شد و در واقع امنیت و سلامت آزمون پذیرش دستیار امسال را صد درصد تضمین میکنم.
وی افزود: حتی در روز و زمان آزمون تمام حوزه مجهز به دستگاههای ضد موبایل برای جلوگیری از وقوع هر نوع تخلف و تقلب بود.
همچنین سیستم خروج داوطلبان از سر حوزه امتحانی از نیم ساعت پس از شروع آزمون به 2 ساعت و نیم افزایش داده شد.
وی با بیان اینکه نتایج آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت به صورت کارنامه اولیه از روز شنبه چهار تیر ماه در تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور توزیع شده است، گفت: البته طبق روال هر سال کارنامه تنها برای داوطلبانی صادر میشود که نمره آزمون آنها بالاتر از 150 باشد و کارنامه این دسته از افراد بر روی سایت دبیرخانه نیز قرار گرفته است. بنابراین کسانی که اسم آنها در سایت دیده نمیشود نمره آزمون آنها پایینتر از 150 است.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار داوطلبان میتوانستند تا 100 رشته فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند، تصریح کرد: با این روش افراد بر اساس نمره خود پذیرفته میشوند.
دکتر عینالهی در ادامه گفت: همچنین فرمهای اعتراض برای کلیه دانشگاهها ارسال شده تا از این طریق داوطلبانی که نسبت به نمره خود اعتراض دارند با تکمیل این فرمها اعتراض خود را عنوان کنند و دبیرخانه نیز موظف است که به کلیه این اعتراضات رسیدگی کند.
به گفته دکتر عین الهی، امسال از 19 دانشگاه، حدود 107 طراح سوال یعنی 64 دانشیار، 7 استاد و باقی استادیار استفاده شد و سوالات نیز به صورت knowledg base طراحی شد نه به صورت حفظی و recall.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه درخصوص سرانجام پرونده متهمین آزمون پذیرش دستیاری سال 82 ، تصریح کرد: در این خصوص هیچ گزارش و حکمی به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است ولی در صورت ابلاغ هر حکمی از سوی دادگاه، وزارت بهداشت در جهت اجرای آن اقدام میکند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها