ضرغامی: همگرایی مطالبات مردمی و حاکمیت عقلانیت ، وجه مشترک احزاب و رسانه ملی

دوازدهمین همایش خانه احزاب با حضور جمعی از نمایندگان احزاب در وزارت کشور برگزار شد. در این همایش وزیر کشور ، رئیس سازمان صداوسیما ، مقامات خانه احزاب
کد خبر: ۶۴۰۶۶
و نمایندگان 12 حزب سیاسی به ایراد سخن پرداختند.

لاری: احزاب ، جایگاه ریاست جمهوری را تبیین کنند

عبدالواحد موسوی لاری ، وزیر کشور در این همایش ، احزاب را به تبیین جایگاه مهم ریاست جمهوری برای مردم دعوت کرد. وی مطالبه فضای مشارکت حداکثری از متولیان انتخابات و نیز معرفی نامزدها و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی انتخابات را از وظایف احزاب در آستانه انتخابات برشمرد. وی تعدد احزاب را مبین فضای باز سیاسی و نقطه قوت دانست و گفت : اگر این تعداد به معنای سکون باشد ، نوعی بیماری است . به گزارش ایسنا ، وزیر کشور تاکید کرد: خانه احزاب به عنوان چتری بر سر احزاب ، لازم است شیوه ای برای ارزیابی فعالیت احزاب در نظر گیرد و شاخصهایی را مشخص کند و براساس آن به ارزیابی بپردازد و این خود نوعی فرهنگ سازی است . این بی طرفی خانه احزاب را خدشه دار نمی کند ولی نقص کار احزاب را مشخص می کند. موسوی لاری ادامه داد: اعلام آمادگی می کنیم که احزاب در ستاد انتخابات حضور پیدا کنند ، روشهای دفاع از آرای مردم و تضمین سلامت انتخابات را متذکر شوند و با ما در راه صیانت از رای مردم تشریک مساعی کنند. در حاشیه این مراسم ، موسوی لاری در جمع خبرنگاران درباره حضور نهضت آزادی در انتخابات گفت : تمام کسانی که زیر چتر قانون اساسی می خواهند خدمت کنند ، باید حضور داشته باشند ، مگر کسانی که نظام را قبول نداشته و قصد براندازی داشته باشند.

تاکید بر بی طرفی رسانه ملی در انتخابات

سید عزت الله ضرغامی ، رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی در همایش خانه احزاب گفت : احزاب ، آیینه گرایش ها و مطالبات مردم بوده و فعالیت حزبی به معنای همگرایی مطالبات مردمی و تلاش در جهت حاکمیت عقلانیت در جامعه و سامان دادن به خواسته های متنوع در راستای اهداف و مصالح ملی است و این رویکرد از ضروریات جامعه کنونی ماست و وجهه مشترک احزاب و رسانه ملی است .به گزارش خبرنگار ما ، وی در این نشست با بیان آیاتی از قرآن کریم تلاش خانه احزاب در نزدیک کردن گروههای فکری و سیاسی در جامعه و تقویت مشترکات آنان در چارچوب منافع ملی را ستود و این دستاورد را نتیجه زحمات سالهای جاری و امید واری و دوری از یاس دانست . رئیس سازمان صدا و سیما با تبیین نسبت رسانه ملی و احزاب سیاسی به تشریح اقدامات سازمان صداوسیما در سال پاسخگویی پرداخت و خواستار توجه بیشتر صاحب نظران به ماهیت رسانه در دنیای رقابتی امروز شد. مهندس ضرغامی بر بی طرفی صداوسیما در انتخابات تاکید کرد و با اشاره به حضور افراد برجسته و شاخص گروههای سیاسی در میزگردها و مناظره های روزهای اخیر در رسانه ملی اظهار امیدواری کرد این رویه با همکاری همه دلسوزان و برخوردهای سازنده و پرهیز از اقدامات تخریبی ادامه یابد.اسدالله بادامچیان عضو هیات رئیسه این جلسه نیز با اشاره به این که نهاد یاد شده تاکنون با رئیس سازمان صدا و سیما 3 نشست داشته از ضرغامی قدردانی کرد و گفت : اهتمام صدا و سیما به رابطه فعال و مثبت با احزاب و فعالان سیاسی است . وی همچنین خواستار انعکاس جلسات و فعالیت های خانه احزاب در رسانه ملی شد.همچنین براساس گزارش ایسنا ، دکتر حسن غفوری فرد ، رئیس خانه احزاب ایران ، در همایش یاد شده تاکید کرد: ایجاد وحدت میان احزاب موجود در کشور از دستاوردهای مثبت این دوره خانه احزاب است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها