هاشم آغاجری از دادگاه، تقاضای استمهال کرد

هاشم آغاجری در دفاع از موارد اتهامی خود از رئیس شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران، تقاضای استمهال کرد.
کد خبر: ۴۳۸۸۷
به گزارش خبرگزاری فارس، پس از قرائت کیفرخواست 24 صفحه ای هاشم آغاجری، قاضی اسلامی از هاشم آغاجری خواست تا در جایگاه متهم قرار گیرد و پس از تفهیم اتهامات وی شامل توهین به مقدسات مذهبی و اسم، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، از متهم خواست تا آخرین دفاع خود را ارائه کند.
آغاجری با تقدیر و تشکر از قاضی اسلامی، رئیس شعبه 1083 دادگاه عمومی گفت: خوشحالم از این که من اتهام ارتداد ندارم.
وی تصریح کرد: اتهام توهین به مقدسات دین اسم که به من تفهیم شد، مربوط به سخنرانی من در همدان بود، نه آنچه را که مدعی العموم مطرح کرده است.
وی افزود: آنچه را که مدعی العموم مطرح کرده، برگرفته از روزنامه هاست و حتی بعضی از ضمایر نیز حذف شده است.
برای دفاع باید ادعانامه را به صورت کامل خواند، تا از آن دفاع کرد.وی با درخواست از وکیلش برای دفاع حقوقی افزود: آقای قاضی این اولین دفاع من است، نه آخرین دفاع. تقاضای استمهال دارم، چون ادعانامه نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر است و در جلسه آینده به دفاع مستدل خواهم پرداخت.
براساس این گزارش، قاضی اسلامی در تذکر به آغاجری گفت: روال قانونی این است که پس از پایان تحقیقات از متهم، آخرین دفاع اخذ می شود و به شما برای آخرین دفاع فرصت دادیم تا در برابر اتهامات خود دفاع کنید.
آغاجری در پاسخ گفت: من دفاع تئوری می کنم و وکیل من دفاع حقوقی خواهد کرد.همچنین رضا جعفری، نماینده مدعی العموم در توضیح خود درباره سخنان آغاجری گفت: از نظر قانونی، وقتی پرونده ای در دادگستری مطرح باشد، باید با حکم دادگاه مختومه شود و چون پرونده های قبلی آغاجری مختومه نشده بود، باید رسیدگی شود و اگر آقای آغاجری معتقد است که پرونده های قبلی مختومه شده، رای دادگاه را اعلام کند.
گفتنی است، قاضی اسلامی با درخواست هاشم آغاجری برای ارائه پرونده و مقاله های اشاره شده در کیفرخواست به وی در زندان موافقت کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها