هاشمی رفسنجانی: فعلا نمی آیم

هاشمی رفسنجانی در واکنش به برخی اظهارات ، مبنی بر حضور مجددش در انتخابات ریاست جمهوری ، گفت : همچنان با وجود مراجعات فراوانی که در این خصوص به من شده است مصمم هستم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنم.
کد خبر: ۴۰۳۷۵

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حاشیه بازدید از خانه عامری در کاشان در جمع خبرنگاران صحبت می کرد ، با بیان این مطلب افزود: در این خصوص مراجعات فراوانی به من می شود ؛ ولی من هنوز بر نظر قبلی خود مصر هستم و این مراجعات تاکنون نتوانسته موضع من را عوض کند. چون معتقدم در کشور نیروهای صالحی که بیشتر از من انرژی دارند وجود دارند، بنابراین باید به آنها میدان داد تا انسانهای جدیدی با افکار و ابتکارهای جدید وارد صحنه شوند و ما هم به آنها کمک کنیم . وی تاکید کرد: همچنان بر اعتقاد قبلی خود استوار هستم و مصمم هستم که در انتخابات نامزد نشوم . به گزارش ایسنا وی در پاسخ به این سوال که در چه صورت نظر شما عوض خواهد شد؛ گفت : گاهی اتفاقی می افتد که انسان فکر می کند باید کاری انجام دهد ، آن موقع انجام کار بر انسان تحمیل می شود؛ ولی من اکنون چنین فضایی را نمی بینم که حضور در انتخابات بر من تحمیل شده باشد. شرایط ، این مساله را تکذیب می کند و من شرایط فعلی را تکلیف کننده نمی بینم و فکر می کنم تکلیف من این است که باید راه را برای حضور نیروهای جدید و پرابتکار باز کنم . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مصوبه این مجمع مبنی بر اعلام دلایل رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان ، گفت : اگر خود رد صلاحیت شدگان کتبا و رسما خواستار اعلام دلایل رد صلاحیتشان شوند ، شورای نگهبان باید این دلایل را به آنها اعلام کند و باید در این خصوص به متن مصوبه مجمع تشخیص رجوع شود. هاشمی رفسنجانی در مورد به تعویق افتادن مرحله دوم انتخابات در تهران آن را کاری عاقلانه از سوی مجلس توصیف کرد و گفت : البته به طور اصولی باید سعی کنیم که فرصت نمایندگی مخدوش نشود. وی در پاسخ به سوالی در مورد پیش بینی آینده کشور ، گفت : من آینده را بهتر از گذشته می بینم البته نوع برخوردها متفاوت است و فکر می کنم چالشهایی در پیش خواهیم داشت ؛ اما از عهده دفاع برخواهیم آمد و ضمن حفظ هوشیاری ، نباید نگران باشیم.

دیدار امام جمعه نجف

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار امام جمعه نجف اشرف گفت : تنها راه نجات عراق ، وحدت مسلمانان و قومیت های مختلف و انتخابات آزاد و مستقل برای سپردن سرنوشت این کشور به مردم است . هاشمی رفسنجانی شرایط کنونی کشور اشغال شده عراق را بسیار حساس و خطیر توصیف کرد و گفت : ایجاد اختلاف و تفرقه میان قومیت های مختلف عراق و درگیری های داخلی ، خیانت به مردم در جهت خواست و هدف دشمنان وحدت مردم عراق است و باید علما و بزرگان قومیت ها ، حول محور مرجعیت هوشیار و زمان شناس ، امکانات خود را برای بازسازی عراق و برگزاری انتخابات آزاد به منظور به دست گیری قدرت و خروج اشغالگران بسیج کنند. در این دیدار، سید صدرالدین قپانچی در گزارشی از اوضاع شهر مقدس نجف و کل عراق گفت : مردم عراق مردمی مسلمان ، معتقد و غیور هستند و به چیزی جز حاکمیت اسلام در کشور مستقل عراق تن نمی دهند. وی افزود: مردم عراق پس از انهدام حزب بعث در عرصه های سیاسی ، عبادی از جمله تظاهرات سیاسی و نماز جمعه ، بسیار باشکوه و حماسی شرکت می کنند. امام جمعه شهر نجف اشرف با اشاره به خوشحالی مردم عراق از سرنگونی رژیم صدام گفت : متاسفانه حضور اشغالگران و تداوم اشغال عراق ، شیرینی سرنگونی حزب بعث را در ذائقه مردم تلخ کرده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها