رهبرمعظم انقلاب: افق آینده به برکت نسل جوان امیدوارکننده است

رهبر معظم انقلاب ، در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان اعلام کردند: به برکت نسل جوان با ایمان و پرشور ، افق آینده کشور بسیار امیدوار کننده و مثبت است.حضرت آیت الله خامنه ای ، همچنین با اشاره به استحکام ارکان و پایه های نظام
کد خبر: ۳۷۸۳۴
اسلامی ، بر لزوم استقامت و پایداری در مسیر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و صراط مستقیم الهی تاکید کردند. ایشان با اشاره به ایده نو و جدید نظام اسلامی به عنوان مردم سالاری دینی افزودند: در نظام اسلامی ، حفظ کرامت اجرایی و عملی مردم که مظهر آن انتخابات ملی است با معنویات و دین الهی گره خورده است . رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این که با وجود تمام جنجال آفرینی ها و شگردهای پیچیده تبلیغاتی ، این ایده نو در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، خاطرنشان کردند: ناتوانی قدرت طلبان معارض با نظام اسلامی و در راس آنها امریکا در چالش 25ساله با نظام اسلامی ، نشان دهنده استحکام پایه های ایده مردم سالاری دینی در کشور است . حضرت آیت الله خامنه ای ، مردم سالاری غرب را بدون مبنای مستحکم دانستند و افزودند: در شرایطی که ایده مردم سالاری دینی در کشور از استحکام بالایی برخوردار است ، مهمترین وظیفه ، منحرف نشدن از اصول و مستحکم کردن ساختار داخل نظام است . رهبر معظم انقلاب اسلامی ، از «دین اسلام» ، «اعتماد به خود ، ملت و قدرت ملی» و «عدم تسلیم در برابر فشار دشمنان» به عنوان اصول انقلاب اسلامی یاد و تاکید کردند: کمک رسانی فکری و مادی به جامعه و تلاش برای حل مشکلات معیشتی و مسائل فرهنگی جامعه از جمله ابزار مستحکم کردن ساختار داخل نظام است . ایشان با تاکید بر این که روحانیت و مسوولان نباید به دنبال زخارف دنیوی باشند ، خاطرنشان کردند: همه باید در جهت آباد کردن دنیای مردم و ایجاد رفاه و آبادانی کشور تلاش نمایند. ایشان با اشاره به نعمت نسل جوان مومن و خلاق در کشور افزودند: مردم بویژه جوانان همان گونه که در دهه اول محرم نشان دادند، همواره به دین خدا و صراط مستقیم الهی علاقه مندند ، لذا روحانیون باید ضمن ایجاد اعتماد عملی ، در جهت ارتقای معرفت دینی جامعه تلاش نمایند. از سوی دیگر ، در این دیدار آیت الله مشکینی ، رئیس مجلس خبرگان ، در سخنانی از انقلاب اسلامی به عنوان هدیه ای الهی جهت اجرای دین و احکام الهی و ارائه الگوی عملی به دنیا یاد کرد و افزود: ریشه ها و پایه های انقلاب اسلامی اکنون بسیار مستحکم و قوی است و تلاش بدخواهان نظام اسلامی به جایی نخواهد رسید ، اما باید در جهت خدمت به مردم بیش از پیش همت شود.

ادای احترام رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان
به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

همچنین ، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام راحل (ره) ادای احترام کردند. به گزارش دبیرخانه دفتر حضرت امام خمینی (ره) ، در این مراسم که با همراهی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صورت گرفت ، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ضمن قرائت فاتحه با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

اختصاص 10میلیون تومان به هفته احسان و نیکوکاری

همچنین مبلغ 10میلیون تومان از سوی رهبر معظم انقلاب به هفته احسان و نیکوکاری اختصاص یافت . به گزارش دفتر رهبر معظم انقلاب ، به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ، از سوی حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مبلغ یکصد میلیون ریال به این امر اختصاص داده شد. این مبلغ به منظور کمک به نیازمندان و مستمندان به حساب 3333 بانک ملی ایران در وجه کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز شده است .

کشور از زیرساخت های امیدوارکننده ای برخوردار است

همچنین رئیس جمهوری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری ، مسوولیت سنگین عالمان و روحانیان دینی در این باره را یادآور شد و گفت : هدف جوامع دینی ، اخلاقی کردن جامعه است . به گزارش دفتر ریاست جمهوری ، سید محمد خاتمی افزود: متاسفانه اخلاق در جامعه دینی ما جایگاه مناسبی ندارد و از تریبون های مختلف نوعی بداخلاقی ، تهمت و اتهام به چشم می خورد. وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سال اخلاق ، وفاق ، همگرایی ، تحمل ، مدارا، استفاده از امکانات و اتحاد بر سر مصالح ملی در عرصه بین المللی باشد. خاتمی با اشاره به وظیفه عالمان دینی و حکومت اسلامی در حفظ دین مبین ، گفت : باید اسلام به گونه ای ارائه شود که رهنمون جامعه به سوی پیشرفت و آزادی در جهان پیچیده کنونی باشد. خاتمی افزود: اگر به محتوای اصیل انقلاب اسلامی توجه شود، می توانیم راهی را پیشنهاد کنیم که هم در آن آزادی باشد، هم پیشرفت و هم معنویت و بر اساس عقل و عدل می توان ضمن برآوردن آرزوی بشریت در نیل به پیشرفت ، آبادی ، آزادی و امنیت روانی و اجتماعی ، در حفظ معنویت و اخلاق و معیارهای اسلامی نیز موفق بود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح چشم انداز 20ساله کشور، آن را بر اساس واقعیت های ملی ارزیابی کرد و گفت ، با وجود مشکلات فراوان ، کشور از زیربناها و زیرساخت های امیدوار کننده ای برخوردار است . رئیس جمهوری با اشاره به هدف دولت در دستیابی به رشد 8درصدی اقتصاد کشور در برنامه چهارم توسعه ، آماری از رشد در بخشهای صنعت و کشاورزی ، احداث سد و ایجاد اشتغال ارائه کرد و افزود: ایران دارای پشتوانه محکمی برای پیشرفت ، رقابتی شدن صنایع و اشتغال بیشتر است . او اظهار کرد: دولت در حال حاضر بهترین پشتوانه ذخایر ارزی را پس از انقلاب اسلامی دارد. رئیس جمهوری سپس با ارائه تحلیلی از اوضاع بین المللی و منطقه ، وضعیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی مناسب خواند و گفت : باید با تلاش برای حل مشکلات در درون ، از پرداخت هزینه های بی مورد برای نظام پرهیز کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها