همه بچه ها درست مثل هم اند. مدرسه های همه جای دنیا هم درست مثل هم اند. حالا که همه چیز اینقدر شبیه هم است قوانین حاکم بر مدرسه ها هم درست مثل هم اند.
کد خبر: ۳۴۸۲۲
تنها چیزی که فرق می کند چگونگی اجرای این قوانین است:

ژاپن
نوجوان های ژاپنی در درس خواندن لنگه ندارند.
آنها علاقه عجیبی به ریاضی و رایانه دارند و بیشتر تمرین هایشان را هم با رایانه های شخصی حل می کنند.
با این حال ، آنها هم درست مثل تمام بچه های دنیا از امتحانات سخت پایان ترم شاکی اند و گهگاه دچار بیماری های مصلحتی می شوند، آن هم کی... درست شب امتحان!
در مدارس ژاپن ، برای جلوگیری از تقلب بچه ها، قوانین سختی وجود دارد. به همین دلیل بچه ها معمولا سعی می کنند بی خیال تقلب شوند، اما مگر ممکن است؛
یکی از قوانین بامزه مدارس این است که بچه ها خودشان حیاط مدرسه را تمیز کنند.
آنها هر روز حیاط را جارو می کشند، میزها را گردگیری می کنند و بعد از هر کلاس ، حسابی تخته را برق می اندازند.

چین
نوجوان های چینی ، پشتکار خوبی در درس خواندن دارند، اما بیشتر از حل تمرین و مشق نوشتن ، دوست دارند در کارگاه های عملی شرکت کنند.
آنها عاشق نقاشی اند و در هر فرصتی کاردستی درست می کنند. یکی از مشکلات این بچه ها یادگیری زبان خارجی بویژه زبان انگلیسی است.
آنها همیشه از این واحد درسی نمره کم می آورند. آدم دلش برایشان می سوزد؛ چون طفلکی ها کار را به جایی رسانده اند که بخشی از زبانشان را عمل می کنند، تا بتوانند راحت تر واژه های انگلیسی را تلفظ کنند.
یکی از قوانین سفت و سخت مدرسه شرکت در کلاس خط است. راستش را بخواهید، خط چینی خیلی پیچیده است و یاد گرفتنش نیاز به تمرین دارد.
آنها باید قلم و مرکب خودشان را به مدرسه ببرند و با صبر و حوصله زیاد سرمشق های نه چندان آسان را رونویسی کنند.
معلمها روی حل تمرین خیلی اصرار دارند و اگر دانش آموزی بدون تمرین های حل شده سر کلاس برود، حتما تنبیه می شود.
این بچه ها یک جور دیگر هم تنبیه می شوند و آن زمانی است که بیش از حد شیطنت کنند و آتش بسوزانند. آن وقت است که سر و کارشان با مدیر مدرسه است و البته چند ساعتی هم جاروکشی در حیاط و کلاسهای مدرسه....

آلمان

boys

امان از دست این شیطونک های آلمانی... نوجوان های آلمانی خیلی دوست دارند از کلاس فرار کنند.
در بعضی مدارس جلوی بچه هایی را که موهایشان را با رنگهای سرخ و بنفش و آبی رنگ کرده اند، می گیرند. تازه حق ندارند با همکلاسی های خارجی شان برخورد ناشایست داشته باشند و حتما باید در کلاس دیکته شرکت کنند.
چرا دیکته؛...
اگر شما هم مجبور بودید، برای نوشتن یک کلمه از 21 حرف استفاده کنید و آنها را دنبال هم بچسبانید تا یک کلمه بشود؛ می فهمیدید که نوشتن واژه های آلمانی چقدر سخت است.

سوئد
سوئدی ها آنقدر درس و مشق دارند، که معمولا تا عصر در مدرسه می مانند.
آنها کلی هم تحقیق و کنفرانس و مقاله دارند. یک نوجوان سوئدی تعریف می کند که سال گذشته برای یکی از واحدهای درسی اش مجبور بوده قایق بسازد،... البته نه با کاغذ، بلکه با چوب ، آن هم نه یک قایق دکوری ، بلکه یک قایق واقعی که موتورش روشن می شود و روی آب حرکت می کند.
آنها چندین زبان را در مدرسه یاد می گیرند و تا سالهای پایانی دبیرستان ، فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی ، اسپانیایی و انگلیسی را می گذرانند.
رعایت بهداشت در مدارس از قوانینی است که شوخی بردار نیست. بچه ها حق ندارند لباسهای گران بپوشند. سادگی و پاکیزگی یک اصل در مدارس سوئدی است.

انگلیس
در انگلیس درس خواندن خیلی سخت است. بچه های انگلیسی حتی کلاس خیاطی و آشپزی هم دارند.
کفشها باید حسابی واکس خورده باشد و جورابهای سفیدشان هم نباید بو بدهد. دیر رسیدن سر کلاس جریمه دارد.
شلوغ کردن و کلاس را به هم ریختن هم همین طور. کسی هم الکی نمی تواند سرما بخورد و از درس و مشق فرار کند.
پدر و مادرها موظفند غیبت بچه ها را موجه کنند و چون کسی وقت ندارد هر روز به مدرسه بچه اش برود، سعی می کند تا جایی که ممکن است نگذارد بچه های مدرسه ای مریض بشوند.
باوجود تمام این سختگیری ها بچه ها بازهم شیطنت های خاص خودشان را دارند. اصلا مگر می شود مدرسه رفت و شیطنت نکرد.
این میز و نیمکت ها مگر می گذارند آدم ساکت و مودب سر جایش بنشیند.
بله... خیلی از نوجوان های دنیا گاهی اوقات از کلاس جیم می شوند، تقلب می کنند، پرحرفی می کنند، زیرنیمکت و ته کلاس چیپس و شکلات می خورند. تمرین حل نمی کنند و البته گهگاهی هم سربه سر بغل دستی و حتی معلم هایشان می گذارند.
البته همیشه و همه جا ناظم محترم با سوتش ایستاده و زیرچشمی مراقب اوضاع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها