هدف نهایی از بازاریابی نوین ، شناخت درست بازار، ایجاد سهم بازار و حفظ موقعیت و سهم ایجاد شده است
کد خبر: ۳۸۸۶
با این حال علی رغم آن که یکی از مهمترین وظایف بازاریابی نوین ، حفظ بازار و مشتریان است ، تولید کنندگان ما در بسیاری از موارد بویژه در امر صادرات ، فاقد چنین ویژگیای هستند.بر این اساس با دکتر احمد روستا، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفتگوی کوتاهی را ترتیب دادیم که میخوانید.برای بازاریابی موفق ، دستیابی به چه ابزارهایی ضروری است؛برای بازاریابی موفق ، لازم است تا تحقیقات بازاریابی و سیستم اطلاع رسانی بازار به صورت علمی و سیستمی چه در سطح خرد و چه کلان وجود داشته باشد و تلاش شود تا با استفاده از ابزارهای بازاریابی که به عنوان عناصر آمیزه بازاریابی شهرت یافته اند و شامل محصول ، قیمت ، توزیع ، ترویج و تبلیغ می شوند، در بازارهای مختلف نفوذ کنند و سهم بازار را برای محصولات تولیدی به وجود آورند.نتیجه نهایی هر گونه فعالیت بازاریابی اصولی ، باید رضایت ، خشنودی و وفادار کردن مشتری باشد تا بتوان در شرایط رقابتی ، از بروز بحران ها جلوگیری کرد.بازاریابی به شکل معمولی تا چه اندازه ما را به سوی بازار تجارت جهانی سوق خواهد داد؛کشور ما از هم اکنون دریافته است که یکی از ابزارهای مهم برای حضور در صحنه فعالیت های اقتصادی ، آشنایی واقعی با بازاریابی نوین ، تکنیک ها و کاربرد آن است . اگر هدف ما توسعه صادرات و نیز توسعه گردشگری و به بیانی حضور در رقابت های بین المللی است ، ناچاریم تا خود را به آخرین روشها، رویه ها و ابزارهای مبادلات و بازاریابی بینالمللی مجهز کنیم.کما این که عضویت احتمالی ایران در سازمان تجارت جهانی ، نقش و اهمیت بازاریابی را بیش از پیش جلوه گر می کند؛ زیرا صنایع را وادار خواهد کرد تا به رقابت با شرکتهای گوناگون بپردازند و بازارهایی را فراتر از بازارهای ملی بیابند، بسازند و حفظ کنند.چه اقداماتی برای توسعه بازاریابی نوین ضروری است؛به اعتقاد من ، ما نیازمند تحول در3 حوزه ساختارها، فرآیندها و منابع انسانی و مادی در بخش بازاریابی هستیم . این تحول باید به طور علمی و برنامه ریزی شده و توسط گروههای حرفه ای صورت بگیرد. پس پیشنهاد می شود، رشته بازاریابی در کلیه سازمان ها، محیطها و مراکز صنعتی ، بازرگانی و حتی دولتی به طور جدی آموزش داده شود و جوانان علاقه مند به این رشته ، برای آینده تربیت شوند. پدیده بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک ، ویژگی ها، مهارت ها و آگاهی های جدیدی را مطرح کرده است که امیدواریم در آینده ، شاهد تحول در بازاریابی جامعه در این زمینه و آشنایی با همه تکنیک ها و ابزارهای نوین آن باشیم تا بتوانیم سهم خود را در بازارهای جهانی، افزایش دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها