با توسعه روز افزون شبکه اینترنت در جهان ، ضرورت آمارگیری و بررسی آماری کاربران و استفاده کنندگان ، بیش از پیش اهمیت یافته است
کد خبر: ۲۲۱۷
ازسوی دیگر، وجود سخت افزارها و نرم افزارهای ممیزی در این زمینه راهگشا بوده است تا جایی که شرکتهای امریکایی از این فناوری بی بهره نبوده اند، اما در آن سوی اقیانوس یعنی در قاره اروپا رشدنیافتن اینترنت به معنای امریکایی آن ، همیشه سوال برانگیز بوده است ؛ اما آمار جدید با وجود برخی کاستی ها، در این زمینه امیدوارکننده است.در میان کشورهای اروپایی آلمان ، انگلیس و ایتالیا سرآمد اینترنت بازان هستند و تحقیقات جدید نشان از رشد کاربران اینترنت در محیط خانه دارد براین اساس ، تعداد کاربران و اینترنت بازان در محیطهای خانگی به طور متوسط از تعداد کاربران و اینترنت بازان در محیطهای کاری بیشتر است جالب توجه آن است که این رشد دقیقا مخالف با چیزی است که در امریکا در حال وقوع است بدین معنی که در امریکا تعداد کاربران اینترنت در محیط کار رشد بسیار بیشتری نسبت به کاربران خانگی پیدا کرده است و تعداد ساعتهایی که یک کاربر در محیط کار بر خط است از تعداد ساعات در خانه افزونتر است این آمار در کشورهای ایتالیا و فرانسه فراگیرتر از سایر کشورهاست که نشان می دهد تعداد کاربران خانگی از کاربران واقع در محیط کار بیشتر است و این که تعداد صفحات بیشتری هم مورد بازدید قرار میگیردطبق آمار هرایتالیایی در محیط کار و خانه ماهانه به طور متوسط پانصدوهفتادویک صفحه را بازدید می کند که این رقم برای کاربران در محیط خانه481 صفحه را نشان می دهداین رقم در فرانسه هفتصدوچهل و چهار صفحه در محیط کار و خانه و571 صفحه در محیط خانه است و درامریکا1085صفحه برای کاربران در محیط کار وخانه و666 صفحه در خانه است طبق گفته پیتر ویل کاکس مدیر تحقیق موسسه نیلسن در اروپا، مردم در محیط کار عمیقتر به صفحات چشم می دوزند و کندتر از آن استفاده می کنند؛ اما در محیط خانه عمل بازدید صفحات را با سرعت بیشتری انجام می دهند؛ چون معمولا پول بیشتری پرداخت میکنند!به گفته کاکس ، دسترسی سهل الوصول تر و کم هزینه تر به اینترنت در محیط کار،کاربران را به سوی کندی و بازی کردن با اینترنت سوق می دهد؛ اما به دلیل مسائل مالی ، آنها در خانه بیشتر در جهت بهینه سازی و دریافت اطلاعات مفیدتر گام برمیدارند.از طرف دیگر، مردم ایتالیا به وب سایت هایی با محتوای اقتصاد، بیمه و سرمایه گذاری اهمیت بیشتری می دهند و به طور متوسط بازدید بیشتری از آن سایت ها به عمل می آورند؛ در حالی که در فرانسه مردم بیشتر به سایت های بازی و سرگرمی توجه دارند و البته وقت زیادتری نیز صرف بازدید میکنند.جدول شماره1 تفاوت محتوای وب سایت ها در دو کشور فرانسه و ایتالیا را نشان می دهد. براین اساس ، سایت های حکومتی در ایتالیا مقام اول را دارند؛ در حالی که در فرانسه در رده چهارم قرار میگیرند.تعداد کاربران اینترنتی در اروپااز نظر تعداد کاربران نیز ضمن در صدر بودن آلمان و انگلیس و ایتالیا، فزونی کاربران خانگی نسبت به تعداد کاربران در محیط کار نیز قابل توجه است.معمولا در فرانسه و ایتالیا اوج تعداد کاربران ، اواسط هفته است و روزهای پنجشنبه و جمعه این میزان کاهش پیدا می کند. در طول 24 ساعت نیز اوج ساعت استفاده در دو کشور، ساعت 7 شب به وقت محلی است . در ساعت 9 شب هنوز40 درصد از ایتالیایی ها از محیط کار برای اینترنت بازی استفاده می کنند و به هر صورت هر دو کشور با امریکا که روز به روز بر تعداد کاربرانش در محیط کار افزوده می شود، بسیار متفاوتند.22 درصد مردم اروپا از محیطهای کار به اینترنت وصل می شوند. جدول شماره 2 تعداد کاربران خانگی و در محیط کار را به تفکیک نشان میدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها