حجامت شیوه درمانی سنتی است که قدمت آن به بیش از پنج هزار سال پیش بازمی گردد و در این مطلب با یکی از عجیب‌ترین روش‌های آن آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۸۰
حجامت با شاخ گاو! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه سبک معمول در حجامت استفاده از کاسه‌های شیشه‌ای برای کشیدن خون از بدن است، مردم اندونزی از روش متفاوت و عجیبی استفاده می‌کنند؛ آن‌ها با استفاده از شاخ گاو حجامت را انجام می‌دهند.

حجامت به طور کلی برای درمان فشار خون بالا، میگرن، مشکلات پوستی، بیماری‌های مرتبط با ناباروری، استرس و افسردگی، بیماری‌های خونی و گشاد شدن عروق و... استفاده می‌شود.

اما در سبک اندونزیایی، با استفاده از آتش زدن یک برگ یا تکه‌ای پنبه مرطوب شده با الکل، اکسیژن موجود در شاخ را خالی می‌کنند، سپس آن را به مناطق درد در پشت یا گردن می‌چسبانند تا خون فاسد داخل جسم بیمار را در یک جا جمع کند.

شاخ گاو نسبت به شیشه، حرارت داخل خود را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کند و کارکرد آن در ایجاد آرامش و شل شدن عضلات منقبض شده بهتر است.

یکی از معالجه گران به نام «پک» می‌گوید او یکی از پنج نفری است که بیمارانش را با استفاده از شاخ گاو در پایتخت اندونزی جاکارتا درمان می‌کند و برای هر بیمار ۱۰ دلار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها