عملیات نیروی انتظامی برای دستگیری لیدرهای اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف کشورکلید خورد.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۲۴
اغتشاش  برای پناهندگی

ماموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی هویت این افراد را شناسایی کرده و آنها را در مخفیگاه‌هایشان دستگیر می کنند.

براساس اعلام یک مقام آگاه در نیروی انتظامی، اغلب دستگیر شدگان از افراد سابقه دار هستند که در محل‌هایی مانند قهوه‌خانه، تخریب اموال عمومی و اغتشاشات را برنامه‌ریزی کرده و با مواد آتش‌زا اقدام به آتش‌ زدن بانک‌ها، فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها می‌کردند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، یکی از اغتشاشگران در قزوین پس از دستگیری مدعی شد با ایجاد آشوب قصد داشته برای خود از یک کشور اروپایی پناهندگی بگیرد. این متهم از اراذل و اوباش قزوین بود.

ساخت کوکتل‌مولوتوف در آرایشگاه


ماموران پلیس امنیت تهران در عملیاتی، آرایشگری را دستگیر کردند که آرایشگاهش محلی برای دپوی مواد اشتعالزا شده بود. در بازرسی از این آرایشگاه دو گالن 20 لیتری نفت و شش بطری الکل و مقادیری مواد اشتعالزا کشف شد.

متهم در بازجویی‌ها اظهار کرد با همدستی دو نفر از دوستانش قصد داشتند با تهیه و ساخت مواد منفجره، محترقه و آتش‌زا (کوکتل مولوتوف) اقدام به تخریب اموال عمومی با استفاده از شرایط موجود جامعه کنند. تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی در دستور کار مأموران قرار دارد.

سرقت، اغتشاشگران را گرفتار کرد

سرقت باتری کامیون در همدان، یکی از اغتشاشگران شهریار را گرفتار کرد. ماموران پلیس آگاهی همدان پس از دریافت گزارش سرقت باتری کامیون در این شهر تحقیقات خود را آغاز کرده و دو سارق را در مسیر کرمانشاه - تهران دستگیر کردند.

در بازرسی سارقان، گوشی، انگشتر، گردنبند، کارت عابر بانک، شمشیر، چاقوی بزرگ و تعدادی تصویر اوراق بانکی نیمه سوخته بانک مسکن شهریار کشف شد.

در تحقیقات از دزدان مشخص شد آنها از اغتشاشگران شهریار هستند که در جریان اغتشاشات با حمله به بانک مسکن شهریار این اسناد و مدارک را از آنجا سرقت کرده‌اند.

طراحی اغتشاش در قهوه خانه

یکی از دستگیرشدگان مرد جوانی به نام محمود و صاحب قهوه‌خانه‌ای در اسلامشهر است. پس از اغتشاشات اخیر، او و هم‌جرمانش در قهوه‌خانه جمع شده و بعد از برنامه‌ریزی به سطح خیابان آمده و اقدام به آتش‌ زدن بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها می‌کردند.

محمود وقتی متوجه شد هویتش فاش شده، با رها کردن قهوه‌خانه به محلی نامعلوم گریخت. ماموران پلیس غرب استان تهران با اقدامات اطلاعاتی خود، مخفیگاه او را در یک گاوداری در حاشیه اسلامشهر شناسایی کرده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. در بازرسی گاوداری مشخص شد، این متهم در آن محل اقدام به تهیه مشروبات الکلی هم می‌کرده است.

محمود در بازجویی‌های اولیه مدعی شد، شب افرادی در حالی که مست بودند، به قهوه‌خانه می‌آمدند. در آنجا جمع می‌شدند و بعد برای اغتشاش بیرون می‌رفتند. آنها شیشه‌های نوشابه را می‌شکستند و دست می‌گرفتند که اگر با ماموران رو‌به‌رو شدند به آنها حمله کنند.

ماموران پلیس سپس به بررسی دوربین مداربسته قهوه‌خانه پرداخته و دریافتند اغتشاشگران برای این‌که شناسایی نشوند صورت خود را با کلاه بافتنی می‌پوشاندند. با اعترافات محمود، یکی دیگر از اغتشاشگران وقایع اخیر اسلامشهر به نام وحید شناسایی شد و ماموران او را در جاده ساوه دستگیر کردند. وحید از اراذل و اوباش سطح یک اسلامشهر است که سابقه دستگیری به خاطر جرایم مختلف مانند درگیری را دارد. او هم پس از دستگیری به تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

دستگیری عامل آتش‌ زدن بانک مسکن

با تخریب و آتش‌ زدن تعدادی از بانک‌ها و شکستن شیشه آنها در شهر تهران توسط تعدادی از آشوبگران در ناآرامی‌های اخیر، تیم‌هایی از ماموران پلیس امنیت تحقیقات را آغاز کردند. ماموران هفته گذشته با دریافت خبر تخریب و به آتش کشاندن یکی از شعبات بانک مسکن در غرب تهران، بلافاصله به محل وقوع جرم در حوالی خیابان جنت‌آباد شمالی اعزام شدند.

در تحقیقات میدانی مشخص شد، تعدادی از آشوبگران با حمله ور شدن به برخی اماکن دولتی به‌ویژه بانک مسکن قصد ایجاد بلوا و اغتشاش و برهم زدن نظم عمومی در این منطقه را داشتند که پس از تخریب و آتش‌ زدن بانک، قبل از حضور ماموران از محل گریخته‌اند.

با بررسی‌های تکمیلی سرنخ‌هایی از هویت عامل اصلی این تخریب به‌دست آمد. با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی‌های قضایی انجام و در نهایت وی روز یکشنبه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی این پلیس انتقال یافت.

دستگیری عامل راهبندان در بزرگراه امام علی(ع)

پس از سهمیه بندی بنزین افرادی در بزرگراه امام علی (ع) تهران اقدام به راهبندان و ایجاد اغتشاش کردند که ماموران پلیس امنیت تهران پس از یک هفته کار عملیاتی عامل راهبندان در بزرگراه را ظهر یکشنبه دستگیر کردند.

متهم که ظهر 25 آبان همراه سایر همدستانش در بزرگراه امام علی(ع) حاضر شده بود و پس از خودنمایی و عربده‌کشی و انسداد بزرگراه مشکلات بسیاری بر شهروندان تحمیل کرده بود، در یکی از محلات شرق تهران سکونت داشت و برای رهایی از قانون در مخفیگاهش پنهان شده بود.

شرکت در اغتشاشات برای پناهندگی

یکی از اراذل و اوباش که برای گرفتن پناهندگی یک کشور اروپایی اقدام به آتش‌ زدن پمپ بنزین کرده بود، با تلاش پلیس قزوین دستگیر شد. ماموران پلیس قزوین، در جریان ناآرامی‌های اخیر دو نفر را که اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به داخل پمپ بنزین کرده بودند هنگام فرار دستگیر کردند. متهمان در بازجویی ها دو نفر از همدستان خود را معرفی و در یک عملیات ضربتی همدستان آنان نیز دستگیر و نقشه شان برای حمله به دو جایگاه سوخت و شرکت نفت قزوین به قصد اقدام خرابکارانه و تخریب اموال عمومی را فاش کردند.

در ادامه رهبر این گروه هم دستگیر شد. او چندی قبل به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به یکی از کشورهای همسایه رفته بود تا اقامت یک کشور اروپایی را بگیرد، اما در این راه ناکام مانده و مرداد ماه به ایران بازگشت. او پس از اغتشاشات اخیر برای این‌که از خود عکس و فیلم برای پناهندگی تهیه کند، اقدام به تخریب اموال عمومی و آتش زدن پمپ بنزین کرده بود.

تغییر چهره بعد از اغتشاش

دیروز فرمانده انتظامی استان یزد هم از دستگیری عامل اصلی اغتشاشات اخیر در این استان خبر داد و گفت: با توجه به اعتراضات هفته گذشته به افزایش قیمت بنزین و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب و اغتشاشگر که باعث تخریب اموال عمومی و بروز ناامنی در سطح شهر شده بود دستگیری عوامل اصلی ناامنی های اخیر در دستور کار قرار گرفت.3 نفر از اشرار و اراذل و اوباش دستگیر شده که در تجمعات اخیر دست به خرابکاری، تخریب اموال عمومی، حمله به ادارات دولتی و ماموران زده بودند با تغییر چهره قصد پنهان کردن هویت خود را داشتند که پس از دستگیری به جرایم خود اعتراف کردند.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها