در ابتدای راه یادگیری و آموزش برنامه نویسی همه برنامه نویسان با یک چالش بزرگ روبرو می شوند.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۲۱
بازار کار زبان ها برنامه نویسی

این چالش بزرگ تصمیم گیری برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی بر اساس بازار کار زبان های برنامه نویسی است.

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام زبان برنامه نوسی را انتخاب کنید و یاد بگیرید تا پس از آن بازار کار بهتری داشته باشد. امروز در این مقاله شما را با انواع زبان های برنامه نویسی آشنا خواهم کرد. بعد از این مقاله و اطلاعاتی که به شما یاد می دهم می توانید زبان برنامه نویسی که می خواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی با تقاضای شغلی زیاد در ایران و جهان

در ابتدای کار خوب است این نکته را با شما در میان بگذارم که زبان برنامه نویسی خوب یا بد وجود ندارد. برای همه ی زبان های برنامه نویسی در تمامی جهان فرصت شغلی وجود دارد اما تفاوت در تعداد این فرصت های شغلی است البته شاید این هم درست نباشد که شما تنها بر اساس بازار کار زبان های برنامه نویسی انتخاب کنید.

برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی حتما سعی کنید با آن زبان چند خط کد بزنید تا مطمئن شوید با آن زبان می توانید ارتباط برقرار کنید. در ادامه شما را با معروفترین زبان های برنامه نویسی و بازار کار آن ها در ایران و جهان، آشنا می کنم.

جاوا (java)

اولین زبان در لیست زبان های برنامه نویسی ما زبان جاوا (java) است. تمامی برنامه نویسان جهان این زبان را به عنوان یک قهوه تلخ می شناسند که شیرینی های خاص خودش را دارد. این زبان در سال 2018 نسبت به سال 2017، 6000 مورد کمتر تقاضا برای کار داشته است.

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است که 20 سال عمر دارد! شعار جاوا به این صورت است که یک بار بنویس، همه جا استفاده کن! Write once, Run anywhere)) شما می توانید آموزش برنامه نویسی به خصوص زبان جاوا را از سایت مکتب خونه که یکی از بهترین سایت های آموزش آنلاین است، دریافت کنید.

پایتون (python)

زبان پایتون (python) جدید نیست اما به تازگی مورد متوجه برنامه نویسان مختلف قرار گرفته است. درخواست و تقاضای شغلی این زبان هر ساله در تمام جهان در حال رشد سریعی است که این آمار در ایران صدق نمی کند. اگر چه در ایران هم تقاضای شغلی برای برنامه نویسان این زبان وجود دارد اما سرعت رشد آن کمی کمتر است!

برنامه نویسان پایتون را به عنوان یک زبان پشتیبان برای توسعه دهندگان نرم افزار می شناسند. از پایتون برای مسائل مختلفی از جمله موارد زیر می توانید استفاده کنید:

  • محسبات علمی سنگین
  • آنالیز بیگ دیتا و داده کاوی
  • یادگیری ماشین و هوش مصنوعی
  • و ...

برای انجام موارد بالا نیاز دارید که حتما این زبان را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید. برای یادگیری این زبان می توانید از سایت مکتوب خونه استفاده کنید.

جاوا اسکریپت (java script)

جاوا اسکریپت بهترین زبان برنامه نویسی وب

جاوا اسکریپت (java script) یا جی اس (js) یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب است. همیشه در ایران و تمام جای دنیا برای این زبان برنامه نویسی در تمام شرکت ها، تقاضای شغلی وجود دارد. برای این که به اهمیت این زبان پی ببرید بهتر است به آمار زیر نگاهی بیندازید:

  • این زبان مورد استفاده بیش از 80 درصد از برنامه نویسان است!
  • بیش از 95 درصد از صفحات وب با این زبان نوشته شده اند!

جاوا اسکریپت فریم ورک های (frame work) جذابی نظیر node js دارد که در حال حاضر پتانسیل خیلی بالایی برای استخدام شغلی دارند! اگر به دنبال زبانی هستید که هر ساله تقاضای شغلی برای آن بالاتر برود و محبوب تر و گسترده شود به شما جاوا اسکریپت را توصیه می کنیم.

سی شارپ (c#)

زبانی شی گرا که توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) تولید شده و توسعه داده می شود. در حقیقت هدف از خلق این زبان برای استفاده از .Net بوده است. این زبان تمامی زبان های خلق شده توسط مایکروسافت را در پشت سر خودش قرار داد چرا که قابلیت رشد و توسعه سریعتری دارد.

از سی شارپ (c#) برای توسعه گیم های ویدئویی و بک اند شرکت های بزرگ استفاده می شود. یادگیری این زبان آسان نیست و تقاضای شغلی آن، امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که کمی نگران کننده است. اگر به ساخت و توسعه بازی های ویدئویی علاقه دارید این زبان گزینه خوبی برای شما است.

پی اچ پی (PHP)

PHP زبان برنامه نویسی تحت وب

یکی از پرکابردترین زبان های برنامه نویسی در سطح دنیا که هرساله مانند جاوا اسکریپت در حال رشد است. بیش از 90 درصد سایت های جهان با زبان PHP برنامه نویسی شده اند و همچنین محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان یعنی وردپرس (wordpress) از این زبان برای توسعه خود استفاده می کند.

پی اچ پی (PHP) یک زبان بک اند نویسی یا سمت سرور است که با پایگاه داده یا همان mysql کار می کند

سوییفت (Swift)

زبان برنامه نویسی ios

سوییفت (Swift) یک زبان جذاب و روان برای توسعه دهندگان محصولات کمپانی اپل است که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شده است. از آن جا که برای توسعه نرم افزارهای موبایل و سیستم های کامپوتری اپل غیر از این زبان، زبان دیگری از سوی شرکت اپل تایید نشده است همواره محبوب خواهد بود.

بازار کار زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان

اگر بخواهیم بصورت دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم، نیاز است که شما تصمیم بگیرید که در چه حوزه ای علاقه مند به برنامه نویسی هستید. بعضی از افراد ترجیح می دهند بر توسعه پروژه های تحت وب فعالیت کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند بر روی توسعه نرم افزارهای موبایل فعالیت داشته باشند و ...

برای جمع بندی چند توصیه کوتاه برای شما آماده کرده ایم:

  • اگر علاقه مند به توسعه نرم افزارهای موبایل سیستم عامل IOS هستید حتما زبان سوییفت را انتخاب کنید.
  • اگر علاقه مند به توسعه وسایل هوشمند و iot هستید، می توانید از زبان پایتون استفاده کنید.
  • اگر علاقه مند به توسعه صفحات وب هستید، جاوا اسکریپت یک انتخاب عالی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها