شاید همه ما با خود فکر کنیم سفر با هواپیما بسیار جذاب و مهیج است. صد البته این حرف کاملا درست است اما بعضی از مناطق دیدنی و زیبا در ایران بزرگ هستند که نمی توان با هواپیما به آنجا سفر کرد.
کد خبر: ۱۲۲۹۱۳۷
سفر با قطار هم لذت بخش است به شرطی که .....

مناطق دیدنی زیادی هستند که هنوز فرودگاه ندارند. از طرفی ممکن است خیلی ها سفر با وسیله نقلیه شخصی را نپسندند. پس برای سفر چه وسیله نقلیه دیگری می تواند راحت، سریع و جذاب باشد؟

یکی از وسایل نقلیه ای که در عین سرعت بالا دارای امنیت خوبی نیز هست، قطار می باشد. وقتی برای اولین بار لوکوموتیو توسط جرج استیونسن اختراع شد، مردم حتی تصور نمی کردند روزی بتوانند روی ریل ها با سرعت زیاد حرکت کنند در حالی که هیچ خللی در آزادی و راحتی شان به وجود نیاید.

امروزه با پیشرفت عجیب قطارها و امکانات رفاهی شان سفر با قطار یکی از پرطرفدارترین روش های حمل و نقل است.

به طوری که با در دست داشتن یک بلیط قطار میتوان مسافت های طولانی را با قیمت بسیار مناسب طی کرد. اما شاید برای بعضی از افراد مسافرت با قطار کسل کننده به نظر آید. در این مقاله راهکارهای جذاب تر شدن سفر با قطار را به آنها ارائه می دهیم.

سفر با قطار لذتبخش است به شرطی که این موارد را رعایت کنید:
مقصد خود را مشخص کرده سپس از سایت های معتبر و مجاز گردشگری، اقدام به خرید بلیط قطار کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که با مراجعه به سایت های جامع که می توانند انواع بلیط قطار را به شما ارائه دهند، هم در وقت و هزینه صرفه جویی کرده اید و هم بهترین گزینه ها را انتخاب می کنید.

قطار مناسب خود را انتخاب کنید. این گزینه می تواند شامل بلیط قطار رجا باشد یا یک اپراتور دیگر. در سیستم ناوگان حمل و نقل ریلی کشور قطارهای زیادی روی ریل ها در حرکتند و هرکدام دارای امکانات و خدمات مختص به خود هستند. با توجه به بودجه و سلیقه خود میتوانید بلیط انواع قطارهای موجود را در سایت های گردشگری مشاهده کنید. با انتخاب قطاری که بهترین امکانات را عرضه می کند، سفر دلنشین تری را تجربه خواهید کرد.

سومین قدم مقایسه قیمت بلیط قطار و خرید اینترنتی آن است. به راحتی و در زمان کوتاه از طریق وب سایت های مطمئن گردشگری می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. تیک بان با ارائه انواع بلیط قطار به تمامی مقاصد ریلی کشور موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود.


حال به آسانی رزرو بلیط قطار خود را به مقصد دلخواه خریداری کرده اید. زودتر از ساعت حرکت قطار به ایستگاه بروید. با ارائه مدرک شناسایی و بلیط، سوار قطار شده و به کوبه خود بروید.

سرگرمی های مورد علاقه خود را به همراه بیاورید. قطارهای امروزی مجهز به سیستم صوتی –تصویری هستند. با این حال می توانید انواع سرگرمی های دلخواه تان را به کوپه ببرید. کتاب، مجله، لپ تاپ و هندزفری از لوازم مناسب در طول راه هستند. در بعضی از انواع قطارها اینترنت رایگان وجود دارد.

سعی کنید در طول مسیر با افراد داخل کوپه ارتباط برقرار کنید و از هم صحبتی با آنها لذت ببرید. اگر به همراه افراد خانواده سفر می کنید، می توانید یک کوپه دربست رزرو کنید.

لباس رسمی نپوشید. با پوشیدن لباس راحت تر در طول راه کمتر خسته شده و نگران چروک شدن لباس خود نمی شوید.

هنگامی که از یکنواختی خسته شدید به راهرو بروید و قدم بزنید. می توانید از پنجره بیرون را تماشا کنید.

ابتکار عمل داشته باشید و بدون این که مزاحم بقیه شوید کارهایی را انجام دهید که سفر را برای شما لذت بخش و مفرح می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها