کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد: 200 گور جمعی از قربانیان گروه تروریستی داعش وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۴۲
وجود بیش از 12 هزار قربانی در گورهای جمعی داعش در عراق

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق از وجود 200 گور جمعی در این کشور خبر داد که قربانیان گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

«علی البیاتی» عضو این کمیساریا گفت: آمارهای رسمی، از وجود بیش از 200 گور جمعی در نتیجه جنایات داعش در عراق حکایت دارد.

البیاتی به روزنامه «القدس العربی» گفت که در این 200 گور، جسد بیش از 12 هزار قربانی وجود دارد و بیشتر این گورها در مناطقی است که تحت اشغال داعش بود.

وی اظهار داشت: «تا به امروز موفق نشده‌ایم هویت قربانیان حاضر در این گورها را شناسایی کنیم... ولی گورهایی که شناسایی شده، به نصف رقم مذکور نیز نمی‌رسد».

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق به نقل از اطلاعاتی که به دستش رسیده، اعلام کرد که 100 هزار نفر در نینوا، به اتهام تروریسم، تحت تعقیب هستند.

البیاتی همچنین اظهار داشت که بیش از هفت هزار نفر نیز توسط داعش ربوده شدند و «نیمی از این تعداد، تاکنون بازنگشته‌اند».

وی با اشاره به اینکه این افراد در زمره مفقودان هستند، تصریح کرد، سیاست داعش در برخورد با افراد ربوده شده، این بود که مردان را می‌کشتند و زنان را به عنوان برده می‌گرفتند و می‌فروختند.

این مسئول عراقی با اشاره به اینکه حدود 600 کودک و مرد ترکمن ربوده شدند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست، اعلام کرد که سازمان ملل ربوده شدن هزار و 200 ترکمن از جمله 600 زن و دختر و 120 کودک را ثبت کرده است.

الباتی با بیان اینکه زنان و کودکان ربوده شده تا کنون بازنگشته‌اند و آنان را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یا کشورهای اروپایی فروخته‌اند، تأکید کرد: برخی از خانواده‌های عناصر داعش نیز پس از فرار، در ترکیه حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها