فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به همت دریادلان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران امروز امنیت در خلیج فارس برقرار است،‌گفت: اگر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد، کشورهای جنوب خلیج فارس از تشنگی می‌میرند.
کد خبر: ۱۲۲۳۷۶۹
کشورهای جنوب خلیج فارس با بروز حادثه‌ای از تشنگی می‌میرند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دریادار علیرضا تنگسیری امروز در همایش روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی در تهران اظهار داشت: امروز ایران کشوری دارای دریاهای عظیم در شمال و جنوب است.

وی افزود: حضور استعمارگران در خلیج فارس نظیر کشورهایی مثل اسپانیا و پرتغال در گذشته نمادی از اهمیت خلیج فارس داشت. پرتغالی‌ها 117 سال در خلیج فارس حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حضور این کشورها و همچنین کشورهایی مثل آ‌مریکا و انگلیس در خلیج فارس نشان از جایگاه راهبردی این منطقه دارد؛ خلیج فارس نیازمند امنیت است؛ کشور ایران با دارا بودن جزایر مهم و راهبردی در این منطقه و همچنین دارا بودن مرزهای بلند دریایی مزیت ویژه‌ای دارد.

دریادار تنگسیری افزود: ما پیام صلح و دوستی ، ثبات و امنیت را در خلیج فارس از طرف مردم ایران در همایش‌های کشورهای قطر،‌امارات، عمان و... به گوش همه رسانده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم 7+1 می‌تواند امنیت را در خلیج فارس ایجاد کند؛ 7 کشور جنوبی خلیج فارس در کشور ایران که طولانی‌ترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد می‌توانند به امنیت پایدار در منطقه کمک کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آبراهه‌های مهم از شمال و جنوب ایران ایمن و امن هستند گفت: آبراهه‌های عمیق در خلیج فارس و سواحل عمان بین جزایر جمهوری اسلامی ایران امنیت و ایمنی دارند و ما دائما به دنبال امنیت آن بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس ناامنی و بی‌ثباتی دارد، بیگانه دلش نمی‌سوزد، در منطقه آتش برقرار شود آنها فقط می‌خواهند به کشورهای منطقه دیکته کنند که شما به صلاح نیاز دارید و ما دارای صلاح هستیم و در واقع آمریکا و انگلیس می‌خواهند دیکته کنند که بی‌ثباتی در منطقه وجود دارد اما ما به عنوان صاحب منطقه راهبردی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای مکران امنیت و ثبات را به همسایه‌ها هدیه می‌دهیم.

دریادار تنگسیری تاکید کرد: ما امروز قادریم امنیت را در خلیج فارس برقرار کنیم، ایران پرچم‌دار امنیت است، ما با همکاری دریادلان ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و اقیانوس هند ثبات و امنیت برقرار کرده‌ایم.

وی افزود: در همایشی که چندی پیش در قطر برگزار شد که یکی از فرانسوی‌ها که با ما نشستی داشت، گفتم که چرا در خلیج فارس هستید و وی مدعی شد ما برای امنیت به خلیج فارس آمده‌ایم، اما به وی گفتم که شما ناامنی‌ ایجاد کرده‌اید، شما صدام را تجهیز کردید، اما بدانید خلیج فارس محل امنی است.

وی افزود: به طرف فرانسوی گفتم شما موضوعاتی را در همان همایش قطر مطرح می‌کنید که فقط تخم نفاق می‌کارد مگر شما مسلمان هستید که موضوع شیعه و سنی را مطرح می‌کنید؟ چرا نام جعلی خلیج «ع ر ب ی» را مطرح می‌کنید، در حالی که اینجا خلیج فارس است که وی اعلام کرد، بله ما اشتباه کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیگانگان در منطقه خلیج فارس فقط دشمن اسلام و مسلمین هستند، گفت: اینها دنبال امنیت نیستند امنیت را باید کشورهای منطقه ایجاد کنند، ولی آنها برای مشروعیت بخشی به حضور خود در منطقه دشمن‌تراشی می‌کنند، در حالی که ما پیام‌آور صلح و دوستی هستیم ما وزارت جنگ را به وزارت دفاع تبدیل کردیم و نیازی هم به کشورگشایی نداریم.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو نیروی الهی تحت رهبری معنوی مقام معظم رهبری دوش به دوش هم امنیت را در کشور و خلیج فارس فراهم کردند.

دریادار تنگسیری ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم اقتدار شهدای ما کم شود. اقتدار مردم ما 40 سال مقابل استکبار ایستاده‌اند، باید حفظ شود، ما با همین لباس نظامی مقابل همسایه‌ها حاضر می‌شویم و آنها ما را تحسین می‌‌کنند که شما قهرمانید و مقابل استکبار ایستاده‌اید.

وی گفت: امروز پیام ما از نظر امنیت است و دریانوردان هم اگر امروز اقتصادی روان در دریا دارند به برکت تلاش‌های نیروهای امنیتی، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر ارگان‌های مرتبط است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما ناو سامن رابرت را قطع کردیم ناو آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم، کشتی بریشتون را مورد هدف قرار دادیم، دو بالگرد آمریکای را هم مورد هدف قرار دادیم و فقط اخیرا سه بار انگلیسی‌ها و دو بار آمریکایی‌ها را در همین منطقه به زانو درآوردیم و قطعا بدانید تا زمانی که در مسیر خدا هستیم، دشمن نمی‌تواند گزندی به ما وارد کند.

وی گفت: خلیج فارس 250 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و خلیجی بسته است، اگر یکی از همین ناوها و یا زیردریایی‌هایی که سوخت هسته‌ای دارند در این منطقه دچار مشکل شود، سالیان سال برای کشورهای منطقه مشکل ایجاد خواهد شد، همین کشورهای جنوبی خلیج فارس و همسایه‌های مسلمان ما که آب شرین کن دارند، آبی برای خوردن نخواهند داشت و اگر اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد، اینها از تشنگی می‌میرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها