کد خبر: ۱۲۲۳۶۷۰
آیا به سایت های خرید بلیط هواپیما اعتماد کنیم؟

در حوزه بلیط هواپیما و به طور کلی امروزه آنچنان تکنولوژی پیشرفت کرده و انسان ها هر روز به زندگی مدرن بیشتر از دیروز خو میگیرند که در واقع میتوان گفت اکثر فرایندهای مربوط به خرید از طریق اپلیکیشن ها، سایت ها و برنامه های اینترنتی صورت میگیرند. این برنامه ها در خصوص اغلب صنایع اقتصادی کشور در حال فعالیت هستند.

یکی از مواردی که در این زمینه در حال فعالیت است صنعت حمل و نقل هوایی کشور و خرید بلیط هواپیما است. کمتر کسی هست که این روزها برای خرید بلیط هواپیمای خود به آژانس های مسافرتی مراجعه کرده و حضوری نسبت به خرید بلیط مورد نظر خود اقدام کند. اغلب افراد برای این امر به سایت های معتبر و مربوطه مراجعه میکنند.

اما کسانی که به اینترنت دسترسی دارند خوب میدانند که هر کجا اینترنت وجود داشته باشد و بیزینسی در جریان باشد پای افراد متخلف و تبهکار نیز در میان است. بله حتی در صنعت هواپیمایی نیز امکان سواستفاده از اطلاعات شخصی و کارت بانکی شما وجود دارد.

اما برای جلوگیری از این امر چه باید کرد؟ آیا نباید دیگر از سایت های اینترنتی خریداری کرد؟ و یا بهتر است تا با سایت های معتبر در این زمینه آشنا شد و همچنان خریدی آسان و مطمئن داشت.

راه های بسیاری برای پی بردن به این امر که سایت مورد نظر شما معتبر است یا خیر وجود دارد که در این مقاله سعی داریم تا شما را با این روش ها اشنا کنیم و لذت یک خرید سریع و اسان در منزل را برای شما به ارمغان بیاوریم پس با ما تا پاین مقاله همراه باشید.

اولین نکته:

یکی از راه هایی که از طریق آن میتوان به تقلبی بودن سایت فروشنده بلیط پی برد این است که این سایت قیمت هایی بالا و گران برای بلیط ها در نظر گرفته است. درست است که قیمت بلیط هواپیما به صورت لحظه ای در حال تغییر و نوسان است اما با اینحال در سایت های معتبر میتوانید شاهد به روزرسانی آنی قیمت بلیط باشید. هم چنین در این سایت ها ارزان ترین بلیط ها نیز به شما نشان داده میشوند.

یکی از بهترین مرجع ها برای چک کردن قیمت بلیط هواپیما Google Flights می باشد:

دومین نکته:

نکته ی دیگر در خصوص این سایت های نامعتبر این است که اطلاعات پروازی غلطی را به شما ارائه میدهند. یعنی شما زمان پرواز دیگری را انتخاب کرده اید اما این سایت برای شما بلیطی را صادر میکند که زمان دیگری را تعیین کرده است. در این صورت کاری از دست شما بر نمی اید چرا که هزینه ی بلیط را پرداخت کرده اید و از طرفی اگر به فرودگاه نروید پرواز خود را از دست میدهید.

سومین نکته:

اگر از سایت های نامعتبر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید متوجه میشوید که این سایت ها وعده های بسیار مطلوبی از سفر به شما میدهند که به نظر غیرواقعی میرسند. پس باور نکنید! بله این وعده ها غیرواقعی هستند.

چهارمین نکته:

چهارمین مورد این است که اگر شما اقدام به برقراری ارتباط با بخش مشتریان و یا خدمات کنید نمیتوانید به این بخش دسترسی داشته باشید و کسی پاسخگوی شما نیست. پس اگر با این مشکل مواجه شدید سریعا از خرید خود صرف نظر کنید و از سایت خارج شوید.

پنجمین نکته:

امکان دارد برای هر فردی پیش بیاید که در هنگام خرید بلیط اطلاعات مسافران را به درستی وارد نکند و نیاز باشد تا این اطلاعات را تصحیح کند. اگر از سایت های غیر معتبر خریداری کرده باشید امکان اصلاح اطلاعاتتان وجود نخواهد داشت.

روش های زیادی وجود دارند که بتوانید به محض ورود به یک سایت از معتبر بودن ان سایت اطمینان حاصل کنید مثلا به نماد اعتماد الکترونیک سایت دقت کنید. تیم پشتیبانی سایت را چک کنید و سعی کنید تا با ان ها ارتباط برقرار کنید. بسیاری از سایت ها هستند که در زمینه فروش بلیط هواپیما زبانزد هستند و نام اشنا هستند بهتر است تا با سرچ مستقیم نام این سایت ها از رفتن به سایت های متفرقه و نامطمئن دوری کنید. به عنوان مثال سایت طاهاگشت یکی از سایت های معتبر در زمینه فروش بلیط هواپیمای خارجی و داخلی است که علاوه بر خرید بلیط هواپیما میتوانید نسبت به مقصد مورد نظر خود اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.

منبع: https://www.tahagasht.com/flight/plane-ticket

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها