روزنامه بالتیمور به رئیس جمهور آمریکا حمله کرد:

ترامپ؛ حشره موذی

روزنامه بالتیمور به اظهارات ترامپ که این شهر را مملو از موش و انواع جانوران جونده توصیف کرده بود، به شدت واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۰۳
ترامپ؛ حشره موذی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، قدیمی‌ترین روزنامه شهر بالتیمور در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که این شهر را منزجرکننده و مملو از موش و آلوده به انواع جانوران جونده توصیف کرده بود، در مطلبی در ستون اصلی خود، ترامپ را «بی‌شرف‌ترین» فردی توصیف کرد که تاکنون دفتر بیضی در کاخ سفید را اشغال کرده است.

روزنامه بالتیمور سان که باسابقه‌ترین روزنامه آمریکایی نیز محسوب می‌شود در مطلبی به اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه الایجا کامینگز، نماینده سیاهپوست و رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا (که کمیته وی مسئولیت چندین مورد تحقیق درباره عملکرد دولت ترامپ را بر عهده دارد صورت داده بود) در واکنش به واکنش نشان داد و نوشت ترامپ خودش قدرت بیشتری نسبت به کامینگز در بالتیمور دارد و می‌تواند با قدرت ریاست جمهوری خود هرکاری را انجام دهد.

در بخشی از مطلب این روزنامه آمده است: «ما به آقای ترامپ یادآوری می‌کنیم که حوزه هفتم که شامل بالتیمور نیز می‌شود بخشی از آمریکایی است که او ظاهرا بر آن حکم می‌راند. کاخ سفید قدرت بیشتری برای اعمال تغییرات در این شهر دارد و آقای کامینگز خوب یا بد بخشی از این پروسه قدرت است. اگر اینجا مشکلی وجود دارد از جمله جوندگان، او باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد چراکه او قدرتمندترین دفتر را در سراسر آمریکا دارد.»

این روزنامه در ادامه مطلبش، پا را فراتر گذاشت و ضمن حمله لفظی به ترامپ او را «حشره موذی» توصیف کرد و نوشت: «ما به بی‌شرف‌ترین فردی که تاکنون وارد دفتر بیضی شده، به مسخره کننده قهرمانان جنگ، به ورشکسته سریالی تجارت و احمقی که تصور می‌کند در میان نئونازی‌های قاتل افراد خوب وجود دارد، می‌گوییم که هنوز موفق نشده است بیشتر آمریکایی‌ها را فریب دهد. بهتر بود حشرات مودی را در محل زندگی خود داشتی تا اینکه خودت به یکی از آن‌ها تبدیل شوی!»

«الایجا کامینگز»، رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا یکی از منتقدان سیاست‌های هاجرتی ترامپ است که بار‌ها به اوضاع اسف بار مهاجران در مرز‌ها انتقاد کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز پیش از این در حساب توئیتر خود از الایجا کامینگز به شدت انتقاد کرد و او را «قلدر وحشی» نامیده بود. ترامپ در توییتر نوشته بود: الایجا کامینگز یک قلدر وحشی است که بر سر نیرو‌های گشت مرزی زن و مرد به دلیل شرایط مرز جنوبی آمریکا داد و فریاد می‌کند. در حالی که در واقع حوزه انتخابیه بالتیمور شرایط بسیار بدتری دارد و بسیار خطرناک‌تر است.

ترامپ این توئیت را در حالی منتشر کرده است که چندی پیش هم به دلیل انتشار توئیت‌های توهین آمیز علیه زنان دموکرات کنگره به شدت از سوی دموکرات‌ها در آمریکا و حتی مقامات کشور‌های دیگر مورد انتقاد قرار گرفت. وی از زنان دموکرات کنگره خواسته بود به شهر‌های خود بازگردند و به اصلاح آن مناطق بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها