سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: دولت سوریه حق دارد با خطرناک ترین تروریست‌ها که در ادلب مستقرند و بیش از ۲ میلیون نفر را گروگان گرفته‌اند، مبارزه کند.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۶۴
سفیر ایران در سازمان ملل: سوریه حق دارد با تروریست‌ها مقابله کند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مجید تخت روانچی گفت: هدف از ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب، حمایت از غیرنظامیان در برابر جنایات تروریست‌ها بود و نه فراهم کردن منطقه‌ای امن برای آن‌ها که بتوانند تعداد بیشتری از غیرنظامیان را بکشند.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع سوریه تصریح کرد: دولت سوریه، با رعایت اصول حقوق بین‌الملل و بشردوستانه، حق دارد با خطرناکترین تروریست‌هایی که در ادلب مستقر هستند و بیش از دو میلیون نفر از مردم را به گروگان گرفته‌اند، مبارزه و امنیت سرزمین و مردم خود را تأمین کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: این موضوع برای کنترل کامل دولت بر کل خاک این کشور، بازگشت آوارگان، بازسازی و حل و فصل سیاسی بحران این کشور ضروری است.

تخت روانچی‌ با یاداوری این‌ نکته که ایران به همراه سایر کشور‌های ضامن روند آستانه به رایزنی خود برای ترغیب دولت سوریه به موافقت با تشکیل کمیته قانون اساسی ادامه داده است، تأکید کرد: در نهایت، تعیین سرنوشت سوریه حق ذاتی و انحصاری مردم این کشور است و جامعه بین‌المللی فقط باید از تحقق آن حمایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها