در گذشته‌ای نه چندان دور، فولکس‌واگن بازار کمپرون های استاندارد کارخانه‌ای را در قبضه‌ی خود داشت. البته این موضوع در سال 2017 و زمانی که مرسدس اولین نسل مارکوپولو را بر پایه‌ی مینی ون V کلاس عرضه کرد تغییر یافت.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۲۶
بررسی مرسدس بنز مارکوپولو 2019 جدید (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، همانند مرسدس V کلاس استاندارد، مارکوپولو نیز فیس لیفت شده است. این خودرو از همان سپرها و تریم متفاوت مشابه V کلاس سود برده ولی مرسدس به ماهیت ون مانند این خودرو دست نزده است.


همچون گذشته دو نسخه از مارکوپولو عرضه می‌شود: مارکوپولو و مارکوپولو هوریزون. درست همانند فولکس‌واگن کالیفرنیا، نسخه‌ی هوریزون با آشپزخانه‌ی کوچک عرضه می‌شود. این نسخه را تقریباً می‌توان با فولکس‌واگن کالیفرنیا بیچ مقایسه کرد درحالی‌که مارکوپولوی گران‌تر در برابر کالیفرنیا اوشن مجهزتر قرار می‌گیرد.


ما در این تست پشت فرمان نسخه‌ی گران‌تر مارکوپولو نشستیم که انتظار می‌رود بهای مدل تریم آن از حدود 58 هزار پوند آغاز شود. مدل‌های پایه از نوع 220d هستند اما در تست ما نسخه‌ی سریع‌تر 300d حضور داشت. این خودرو حدود 3 هزار پوند گران‌تر بوده و قیمت آن تقریباً مشابه فولکس‌واگن کالیفرنیا اوشن 2.0 TDI 199PS DSG می‌باشد.


شباهت‌های دو خودرو همین‌جا خاتمه نمی‌یابد. واضح است که مرسدس بنز در ساخت محصول خود کالیفرنیا را مدنظر قرار داده زیرا جایگذاری کابینت، کشو و یخچال تقریباً مشابه فولکس‌واگن است. کیفیت و فینیش کلی مارکوپولو کمی لوکس‌تر بوده اما در بعضی بخش‌ها به نظر می‌رسد مرسدس برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها کم‌کاری کرده است.


برای مثال پانل کنترل سقف برقی همانند نمونه‌های متفرقه به نظر می‌رسد. این بخش در فولکس‌واگن یکپارچه‌تر بوده هرچند استفاده از هر دو نمونه آسان است. اگر شما بخواهید در بخش عقب خودرو بلند شوید باید بخش بالایی مارکوپولو را با دست باز کنید درحالی‌که در کالیفرنیا از دو میله‌ی هیدرولیکی استفاده شده و ثابت شدن تختخواب در جای خود به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد.


البته در کل مرسدس بنز فضای کاربردی‌تری دارد. وقتی سقف بالا می‌رود فضای زیرین تنها در عرض 30 ثانیه قابل‌استفاده است و چراغ‌های LED نیز وجود دارند. کابینت‌های خودرو به آسانی بسته می‌شوند و کشوهای هواپیما مانند آن در بخش عقب کاملاً کاربردی هستند و در تعطیلات بکار خواهند آمد. فضای زیادی نیز وجود داشته و کیفیت متریال بکار رفته هم در بخش جلو هم در بخش عقب خودرو عالی است.


با استارت پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی شاهد نرمی و آرامش زیاد آن در مقایسه با پیشرانه‌ی 2.1 لیتری قبلی خواهید بود. گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک نیز علاقه‌ی زیادی به بالا بردن سرعت خودرو دارد. نسخه‌ی 300d حاضر در تست بسیار سریع‌تر از مدل‌های فولکس بوده و همین امر باعث می‌شود مارکوپولو به آسانی به سرعت‌های بالا برسد.


البته وزن بیشتر خودرو در جاده را حس خواهید کرد. وزن این خودرو حدود 175 کیلوگرم بیشتر از نسخه‌ی طویل V کلاس بوده و این امر روی هندلینگ مارکوپولو تأثیر گذاشته است. فرمان خودرو فاقد هرگونه بازخوردی بوده و بدنه نیز تکان‌های بیشتری در سر پیچ‌ها دارد. چسبندگی مارکوپولو به جاده خوب است اما خب باید سواری آرام و پایداری با آن داشته باشید زیرا با مانورهای سنگین سریعاً صدای جیغ لاستیک‌ها به گوشتان خواهد رسید.


هیچ‌یک از مالکان مارکوپولو با این خودرو نه در پیست و نه در آفرود حضور نخواهند یافت اما مرسدس خود را آماده‌ی چنین وضعیت‌هایی نیز کرده است. ون‌هایی همچون مارکوپولو را می‌توان در هر زمینی از بزرگراه‌ها گرفته تا جاده‌های کوهستانی، شهری و… راند.


این خودرو در بزرگراه تقریباً به آرامی V کلاس بوده و سواری آن در شهر هم به آسانی صورت می‌گیرد. شما در جایگاهی پایین‌تر از فولکس‌واگن قرار می‌گیرید و به همین خاطر میدان دید آن خیلی خوب نیست.


همانند V کلاس، مشخصات کامل مارکوپولو هنوز اعلام نشده است. انتظار می‌رود نسخه‌های بازار بریتانیا دارای درب‌های کشویی برقی و بسته‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی مشابه V کلاس باشند.


شباهت‌های بین مرسدس مارکوپولو فیس لیفت و فولکس‌واگن کالیفرنیا اجتناب‌ناپذیر بوده است؛ اما اگرچه رقیب این خودرو از نظر فضای کابین و بار برتر است اما مرسدس لوکس‌تر می‌باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید آخر هفته‌های خود را در یک کمپرون لوکس و پر از چرم بگذرانید مارکوپولو می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

مشخصات مرسدس بنز V 300 d مارکوپولو اسپورت

قیمت: 61 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 236 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 216 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها