یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

تنها اراده ملی می‌تواند در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کند

یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: الآن به مرحله‌ای رسیده‌ایم که اراده‌ها در حال تعیین سرنوشت کشور هستند و این اراده ملی است که می‌تواند در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی و پایداری کند.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۳۶
تنها اراده ملی می‌تواند در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کند

حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در تشریح وظایف مردم و مسئولین در برابر آرایش جنگی همه‌جانبه آمریکا و صهیونیست‌ها که رهبر انقلاب در دیدار معلمان به آن اشاره کردند خاطرنشان کرد: تقریباً بعد از کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 2002 استراتژی آمریکا برای مقابله با ایران برمبنای پیشنهاد جنگ هیبریدی که جنگی ترکیبی است قرار گرفت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: جنگ هیبریدی شامل جنگ اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، روانی، استفاده از تروریسم‌ و شیوه‌های غیرمعمول و همچنین استفاده از دست‌های چدنی برای بر هم زدن نظم کشور است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش‌بر اساس جنگ هیبریدی تئوری‌های خود را پایه‌ریزی و حرکت خود را شروع کرده‌اند اظهار کرد: بعضی‌ها در داخل کشور فکر می‌کردند آمریکایی‌ها به دنبال تغییر هستند و با تغییر فرضاً یک سیاست یا یک شخص، مسئله آمریکایی‌ها حل می‌شود ولی با برجام مشخص شد که آن‌ها به دنبال براندازی هستند و کناره‌گیری‌ از برجام هم حاکی از این بود که همان جنگ هیبریدی را دنبال می‌کنند.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با تأکید بر اینکه در رابطه با جنگ هیبریدی مردم نقش اصلی رادارند خاطرنشان کرد: در جنگ هیبریدی اراده ملی مورد هدف قرار می‌گیرد و به دنبال این هستند که یک ملت را به نقطه تسلیم بکشانند، وقتی به نقطه تسلیم کشاندند می‌توانند اقدامات خود را محقق کنند.

وی بابیان اینکه حرف اوباما این بود که به جای جنگ و صلح، مذاکره می‌کنیم، ادامه داد: در این زمان ما پای میز مذاکره رفتیم و نرمش قهرمانانه و برجام را دنبال کردیم اما آقای ترامپ که آمد بر اساس سیاست جنگ هیبریدی گفت یا جنگ یا تسلیم، یعنی یا می‌جنگید و یا تسلیم می‌شوید و از ابراز تحریم‌، تهدید، تحقیر و بسیج همه امکانات برای مقابله با ایران در منطقه و از ابزار جنگ اقتصادی برای زیاد کردن فشار بر روی مردم استفاده کرد تا مردم برای تسلیم شدن به حاکمیت فشار بیاورند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر اساس اشراف به تاکتیک آمریکایی‌ها فرمودند که نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم افزود: الآن به مرحله‌ای رسیده‌ایم که اراده‌ها در حال تعیین سرنوشت کشور هستند و این اراده ملی است که می‌تواند در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی و پایداری کند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بنای خود را بر این گذاشته‌اند که اگر حتی لازم باشد از داعش، القاعده‌، گروه‌های تروریستی، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، معارضین، ناراضی‌ها و غیره را برای رسیدن به هدف خود به کار خواهند گرفت.

کنعانی‌مقدم بابیان اینکه ما نباید به این تصور را داشته باشیم که آمریکایی‌ها به دشمنی‌های فعلی بسنده می‌کنند اظهار کرد: در شرایط فعلی باید همان‌طور که رهبری فرمودند در برابر جنگ اطلاعاتی، اقتصادی و روانی آرایش جنگی به خود بگیریم و این آحاد مردم هستند که سربازان مدافع در برابر حرکت دشمن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که به‌هرحال استقلال، آزادی و داشتن یک کشور مستقل که زیر بار سلطه و ظلم نمی‌رود هزینه‌های دارد که البته هزینه‌های آن کمتر از هزینه‌های تسلیم شدن است اما به‌هرحال مردم باید خود را با این شرایط تطبیق دهند و به انسجام، وحدت و ایستادگی برای مقابله با جنگ روانی، رسانه‌ای و اطلاعاتی کمک کنند.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب بابیان اینکه در جنگ اقتصادی هیچ راهی به غیر از قدرتمند شدن از نظر اقتصادی نداریم خاطرنشان کرد: الآن این مردم هستند که می‌توانند اقتصاد کشور را از شرایطی که هست خارج کنند و با همان اندک پس‌انداز‌ها و دارایی‌های که دارند می‌توانند وارد عرصه تولید شوند.

وی در پایان تأکید کرد: ما قطعاً در جنگ اقتصادی بدون قدرتی که مبتنی بر اقتصاد مردمی باشد نمی‌توانیم در برابر جنگ اقتصادی دشمن مقاومت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها