مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۹۲ روستای استان در خاموشی به‌سر می‌برند.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۹۶
خاموشی ۹۲ روستای سیل زده لرستان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، با اشاره به آمار آخرین عملکرد برق استان در سیل اخیر، بیان کرد: طبق آخرین آمار فقط ۹۲ روستا از مجموع ۶۹۰ روستای بی‌برق شده در خاموشی بسر می‌برند.

خودنیا گفت: در ادامه خدمات‌رسانی به هم استانی‌های سیل‌زده، شرکت توزیع برق استان همچنان با اقتدار عملیات برق‌رسانی را ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: به‌علت عدم وجود راه دسترسی مشکلاتی بر سر راه خدمات‌رسانی بوجود آمده و الزاما بایستی در اسرع وقت مشکلات سیل‌زدگان از نظر خدماتی مرتفع شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اظهار کرد: ۸۵ اکیپ همچنان در حال انجام وظیفه هستند و سعی خود را در جهت تامین برق تمامی روستا‌ها به خرج خواهند داد.

با گذشت بیش از دو هفته از اولین سیلاب لرستان وضعیت این استان همچنان عادی نشده و مردم درگیر مشکلات ناشی از خسارات بوجود آمده از سیل هستند این درحالیست که مردم و دولت دست به دست در پی برطرف کردن خسارات و عادی کردن منطقه هستند.

هم چنین سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال این سیل ویرانگر مردم ما سالم ماندند، اما مردم وسایل خود را از دست دادند.

خادمی گفت: در چگنی، پلدختر، معمولان، دلفان، کوهدشت و ... مردم داشته ‎‌های را که در طول عمر خود اندوخته کرده به یک لحظه از دست داده‎اند.

وی افزود: همچنین زیرساخت ‎‌های برق، آب، کانال ‎‌ها و تاسیسات شهری نیز به شدت آسیب دیده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: دولت امیدوار و مصمم است که خسارت را جبران کند و این حجم آب خواست خداوند بوده است.

خادمی بیان کرد: باید در بخش‎های کارمان را بهتر انجام می‌دادیم و در بستر و مسیر رودخانه‎ها نباید خانه می‎ساختیم و کانال‎ها بزرگتر ساخته می‎شد، اما حجم این سیل قابل پیش‎بینی نبود.

وی ادامه داد: خسارات در حال ارزیابی هستند و تا یکشنبه ارزیابی‏‎ها برای تامین بودجه انجام می‎شود.

استاندار لرستان با اشاره به امدادرسانی، افزود: امدادرسانی تاکنون گسترده بوده و چندین استان نیز دچار مشکل شدند، اما آن‌ها کمتر از ما آسیب دیدند و همه در حال آماده باش بودند.

خادمی با بیان اینکه با توجه به اینکه پلدختر جمعیت بیشتری داشت بخشی از امدادرسانی آنجا رفت، اظهار کرد: اولویت تهیه وسایل زندگی مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها