شرکت لوسید موتورز ممکن است امسال یک خودروی شاسی‌ بلند برقی به بازار عرضه کند.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۶۱
شاسی‌ بلند برقی لوسید موتورز در دستور تولید +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، شرکت فناوری نوپا مستقر در کالیفرنیا موسوم به «آتیوا» نام خود را به «لوسید موتورز» تغییر داد.

این شرکت در سال ۲۰۰۷ توسط کارکنان سابق تسلا و اوراکل تاسیس شد. این شرکت اذعان می‎کرده که اولین خودروی تولیدی‌اش را با هدف رقابت با تسلا مدل S تولید خواهد کرد.

حدود دو سال و نیم از معرفی اولین سدان لوکس الکتریکی شرکت لوسید می‌گذرد. حال بنظر می‎رسد که این شرکت برنامه تولید یک SUV کاملا جدید الکتریکی را در سر می‌پروراند.

مدیر این شرکت در یک نشست خبری گفته ما برنامه‌های زیادی برای گسترش محصولاتمان در آینده نزدیک داریم. تا پایان امسال نیز ممکن است یه محصول جدید معرفی کنیم.

ظاهرا تاخیر پروژه تولید محصولات شرکت لوسید در به مدت دو سال به دلیل نبود بودجه و سرمایه‎گذار مناسب اتفاق افتاده است.

حال در سال ۲۰۱۸ سرمایه‌گذاران تصمیم به تخصیص بودجه به این شرکت نو پا گرفته‌اند. این سرمایه گذاری از سوی شرکت سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی انجام شده است.

مبلغ سرمایه‌گذاری حدود ۱ میلیارد دلار است تا شرکت لوسید با دست باز به توسعه و پیشرفت تکنولوژی خودرو‌های خود ادامه دهد.

ظاهرا این شرکت در سال‌های گذشته با کمترین بودجه به پیشرفت‌های زیادی در تکنولوژی ساخت خودرو‌های برقی رسیده و همین موضوع سرمایه‌گذاران را جذب این شرکت کرده است.

مدیر این شرکت در این نشست خبری افزود: مهندسین و دانشمندان ما این قابلیت را از خود نشان داده‌اند که در سال‌های که بودجه محدودی داشتیم تنها در مدت چند ماه به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه تکنولوژی‌هایمان دست پیدا کنند.

اولین محصول این شرکت قرار است سال ۲۰۲۰ با به‌روز‌ترین تکنولوژی ارائه شود و با قیمت حدودی ۱۰۰ هزار دلار، می‌توان موفقیت زیادی را در برابر رقبای خود کسب کند.

با توجه به تخصیص سرمایه عظیم به این شرکت نو‌پا امکان تحت تاثیر قرار دادن رقبای قدری همچون تسلا توسط این شرکت دور از انتظار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها