سخنگوی سپاه پاسداران گفت: چهار مرزبان ربوده شده کشورمان که دیشب آزاد شدند امروز یا صبح فردا به کشور بازمی گردند.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۳۱
بازگشت چهار مرزبان ربوده شده؛ امروز یا صبح جمعه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سردار رمضان شریف در گفتگوی تلفنی با بخش خبر بامدادی شبکه یک سیما گفت: گروهک‌های تروریستی پس از اقدامات متعددی که در سال گذشته برای ایجاد ناامنی در مرز‌های ما داشت در ترفندی موفق شدند ۱۲ نفر از مرزبانان عزیزمان را بربایند.

وی با تبیین روند پیگیری‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده افزود: نیروی زمینی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاکستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند.

سردار شریف گفت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاکستان و نیز مسئولان سیاسی کشورمان از طریق وزارت خارجه این کشور برای آزادی مرزبانان تلاش کردند.

وی افزود: هرچند که گروهک‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح کرد، اما به علت نزدیک شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی که برای اقداماتمان به منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاکستانی ها، آنان در یک مرحله ۵ نفر از مرزبانان و در این مرحله ۴ نفر را آزاد کردند و تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد که حتما آنان نیز به آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند.

سردار شریف افزود: در این مقطع لازم است از پاکستانی‌ها نیز بابت همکاری خوبشان تشکر کنیم هرچند که آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفتگو‌ها و تعاملات فی مابین صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در عین حال واقعیت این است که نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند که فعلا باتوجه به تعاملات و گفتگو‌هایی که در سطوح مختلف صورت گرفت ۴ مرزبان دیگر آزاد شدند.

سردار شریف باردیگر ابراز امیدواری کرد که دو مرزبان باقیمانده نیز صحیح و سالم آزاد شوند و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

وی گفت: امروز نیروی زمینی سپاه هماهنگی‌های لازم را برای بازگرداندن ۴ مرزبان آزاد شده به کشور انجام داده است که با اعزام یک فروند هواپیما از جانب این نیرو به پاکستان انجام می‌شود.

سردار شریف افزود: اگر مشکل خاصی درخصوص فرود این هواپیما پیش نیاید به احتمال زیاد امروز یا صبح فردا مرزبانان کشور بازمی گردند، اما احتمال اینکه امروز بازگردند بسیار زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها