67 درصد خودروهای پژو 206 دست دوم دارای ایراد فنی یا بدنه هستند.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۹۸
بایدها و نبایدهای خرید پژو 206 دست دوم

پژو 206 یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروهای موجود در بازار ایران است که به دلیل کیفیت قابل قبول و کلاس قیمتی مناسب، محبوبیت بسیاری را در بین اقشار مختلف جامعه و خصوصا جوانان از آن خود کرده است.

این خودرو در سال 96 بعد از پراید و تیبا، با تیراژ 178 هزار دستگاه، مقام سوم پرفروش ترین خودرو سال را از آن خود کرد. در سال 96 بازه قیمتی پژو 206 صفر کیلومتر 34 تا 39 میلیون تومان بود و این تراز قیمتی امکان خرید پژو 206 را برای بسیاری از افراد در طبقه اقتصادی متوسط فراهم کرده بود.

در کنار معامله پژو 206 صفر کیلومتر، بازار خرید و فروش پژو 206 کارکرده نیز رونق بسیاری داشت تا جایی که بسیاری از افراد به جای خرید پراید صفر کیلومتر، به دلیل کیفیت برتر تمایل بیشتری نسبت به خرید پژو 206 کارکرده حتی با میزان کارکرد بالا داشتند.

البته نا گفته نماند که خرید پژو 206 کارکرده مانند سایر خودروهای کارکرده، در کنار فواید قیمتی آن، دارای معایب و ریسک های قابل توجهی همچون ایرادات فنی پنهان و هزینه های تعمیر و نگهداری بالاست که هوشیاری و دقت نظر خریدار در زمان خرید و نیز استفاده از خدمات کارشناسی خودرو می تواند ریسک خرید پژو 206 دست دوم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله به نکات مهم خرید پژو 206 دست دوم خواهیم پرداخت.

بدنه خودرو را به دقت بررسی کنید

متاسفانه آمار نشان می دهد که 48 درصد خودروهای پژو 206 تولید سال های 90 تا 95 از نظر بدنه دارای ایرادات متعدد هستند. این آمار برای خودروهای ماقبل 90 بیشتر هم می شود. شکل زیر شایع ترین ایرادات در بدنه پژو 206 دست دوم را نشان می دهد. همانطور که مشخص است بیشترین آسیب در درها و گلگیرها مشهود است.

متاسفانه وجود انواع صافکار و نقاش های کاربلد و حرفه ای باعث شده است که تشخیص رنگ خوردگی خودرو برای افراد عادی و بصورت چشمی به آسانی امکان پذیر نباشد. این درحالی است که رنگ خوردگی قسمت های مختلف پژو 206 ممکن است قیمت آن را بیش از 5 میلیون با کاهش مواجه کند و درصورت تعویضی بودن قسمت های مختلف بدنه، افت قیمت به بالاتر از 10 میلیون تومان نیز می رسد. بنابراین برای اطمینان از سلامت بدنه پژو 206 حتما از کارشناسی خودرو استفاده نمایید.

ایرادات فنی را جدی بگیرید

پژو 206 های دست دوم موجود در بازار از نظر فنی هم ایراداتی دارند که نادیده گرفتن آنها می تواند منجر به ضررهای مالی فراوانی شود. بنابر آمار نشت انواع روغن با 18 درصد، جلوبندی با 7 درصد و ایرادات فنی با 4.5 درصد، شایع ترین ایرادات فنی در پژو 206 دست دوم می باشد.

بطور کلی، جلوبندی، جعبه فرمان، سیستم های کلاچ و سیستم هیدرولیک پژو 206 آسب پذیری بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند. بررسی سرشاسی ها و رادیاتور و تسمه تایم از مواردی است که در زمان خرید پژو 206 کارکرده می بایست به آن توجه کرد. با توجه به افزایش قیمت بسیار زیاد قطعات پژو 206 و هزینه های بالای تعمیر و نگهداری آن ممکن است در صورت خرید خودرو معیوب ضرر قابل توجهی به خریداران وارد شود.

برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می کنیم که کارشناسی خودرو پیش از خرید را جدی گرفته، از متخصصان و تعمیرکاران باسابقه و یا خدمات مجموعه های کارشناسی خودرو همچون همراه مکانیک استفاده نمایید.

خودروی ایمن بخرید

پژو 206 (آن هم از نوع تولید فرانسه) در آزمون 17 سال پیش Euro NCAP توانسته 4 ستاره ایمنی را کسب کند. اینکه خودروی 206 تولید داخل آن هم در مدل های بعد از 90 چند ستاره ایمنی را کسب می کند چیزی نیست که هیچ وقت مورد آزمون قرار گرفته باشد. اگر فرض کنیم پژو 206 خودروی نسبتا ایمنی است باز هم باید به برخی نکات در خصوص ایمنی این خودروها توجه کنید. به عنوان مثال از خرید خودروهایی که دارای آسیب جدی به ستون ها، شاسی و سقف هستند خودداری کنید.

آسیب جدی در این نقاط می تواند ایمنی پژو 206 را تحت تاثیر قراردهد. متاسفانه حدود 4 درصد خودروهای پژو 206 دست دوم دارای شاسی، ستون یا سقف تعویض شده هستند. این موضوع غیر از افت قابل توجه خودرو، ایمنی پژو 206 را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

علاوه بر آسیب های بدنه، دستکاری خودرو در مواردی مثل کاهش ارتفاع خودرو و یا استفاده از رینگ های غیراستاندارد هم می تواند باعث کاهش ایمنی خودرو شود. پس تا حد امکان از خرید این پژو 206 تیونینگ شده خودداری کنید.

سخن آخر

اگر شما نیز در دسته‌ی طرفداران و دوستداران پژو 206 هستید و تصمیم به خرید پژو 206 کارکرده دارید پیشنهاد می کنیم، حتما هوشمندانه، دقیق و با کمک گرفتن از خبرگان این حوزه به کارشناسی خودرو پرداخته و با اطمینان خاطر اقدام به خریداری خودرو نمایید.

کارشناسان شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین شرکت خدمات کارشناسی خودرو در ایران تنها 30 دقیقه پس از تماس در محل موردنظر شما حاضر شده و خودرو را از نظر فنی و بدنه کارشناسی دقیق می کنند. پس از انجام کارشناسی فنی و بدنه، قیمت دقیق خودرو هم بر اساس آسیب های شناسایی شده برای شما پیامک خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها