معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استان اصفهان:

اولویت اول کاری استان اصفهان، صنایع نساجی

قاضی عسگر با اشاره به افزایش نرخ مشارکت مردم در اصفهان نسبت به سال 96، افزود: اولویت اول کاری استان اصفهان در حال حاضر صنایع نساجی است و اولیت دوم توسعه حوزه گردشگری با تشکیل ستاد توسعه گردشگری، تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۵۸
اولویت اول کاری استان اصفهان، صنایع نساجی

به گزارش جام جم آنلاین، در نشست خبری «منشور تلاش» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با ارتباط تلفنی دکتر سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استان اصفهان و همچنین جمعی از اصحاب رسانه از شبکه رادیویی گفت وگو پخش شد، وی با اشاره به نرخ بیکاری در اصفهان، افزود: به دلیل مشکلات فعلی، میانیگین بیکاری در اصفهان دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این مسئله به عنوان اولویت کاری استانداری در دستور کار قرار داده شده است.

دکتر قاضی عسگر افزود: کل جمعیت شاغل استان، یک میلیون و ۵۸۹ هزار نفر است. از کل جمعیت بیکار کشور، ۲۶۸ هزار نفر آن مربوط به استان اصفهان است.

وی افزود: متاسفانه به خاطر مشکلات فعلی، بیکاری در اصفهان دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این مسئله به عنوان اولویت کاری استانداری در دستور کار قرار داده شده تا با این مشکل مقابله کنیم.

قاضی عسگر گفت: البته نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان نسبت به سال ۹۶، حدود ۴ درصد افزایش یافته که این نشان می دهد افراد به ویژه خانم ها برای کار آماده اند و مدیریت استان نیز در تلاش است تا زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه خاص صنایع نساجی اصفهان در گذشته، خاطرنشان کرد: ما اولویت اول کاری استان را صنایع نساجی قرار داده ایم و با ایجاد شهرک پوشاک به دنبال این هستیم که زنجیره نساجی را تکمیل کنیم.

قاضی عسگر در ادامه گفت: توسعه حوزه گردشگری، اولویت دوم در استان است و به همین خاطر «ستاد توسعه گردشگری» را تشکیل داده ایم و با به دنبال فعالسازی این بخش هستیم. از طرف دیگر، توسعه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان اصفهان را نیز در دستور کار داریم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال جام جم آنلاین در مورد اقدامات نهادهای اجرایی و مدیریتی استان در رابطه با ادامه حیات صنایع با توجه به محدودیت شدید منابع آبی اصفهان گفت: آب در فلات مرکزی ایران و بویژه اصفهان موضوعی است که با یک پارامتر قابل حل نیست و پارامترهای چندگانه ای را باید در این رابطه مدنظر قرار داد. ما در دو بخش کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کرده ایم؛ در بخش کوتاه مدت از طریق انتقال آب بین حوضه ای مشکلات را کاهش خواهیم داد. علاوه بر این تلاش هایی شد تا سرعت تغییر اقلیم را نیز کاهش دهیم که بدین منظور باید از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کنیم و با یکپارچه سازی مجموعه پروژه ها این وضعیت را بهبود ببخشیم و شاهد روزی باشیم که زاینده رود را احیا کنیم.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذاری در اصفهان تشریح کرد: یکی از موانع این بخش، بروکراسی اداری و طولانی شدن رسیدگی به پرونده طرح های صنعتی و کارهای اقتصادی است. برای جذب سرمایه گذاران، ستاد تسهیل و حمایت از تولید را تشکیل دادیم تا هر کارخانه یا سرمایه گذار در مواقع مواجهه با مشکل به این ستاد مراجعه کند و با هماهنگی بین دستگاه ها مشکل آنها حل شود. علاوه بر این، اخیراً طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار»، طرح «رونق تولید» و طرح «کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی» اجرایی شد که می تواند اشتغال استان را تقویت کند.

قاضی عسگر با اعلام اینکه سرمایه گذاری های خوبی در حوزه فولاد اصفهان انجام گرفته افزود: خوشبختانه این سرمایه گذاری ها سوددهی خوبی برای صنایع در سال جاری به همراه داشته و موفق به پرداخت برخی معوقات شدند.

وی همچنین پاسخ به سوال جام جم آنلاین در رابطه با تکمیل پروژه متروی اصفهان اعلام کرد: خط شماره یک متروی اصفهان تکمیل شده و فقط مختصری از کار ایستگاه ها باقی مانده که باید تکمیل شود. خبر خوب اینکه متروی صفه تا بهارستان در اواخر سال آینده راه اندازی می شود. علاوه براین، پروژه متروی اصفهان - فولادشهر، اصفهان - شاهین شهر و اصفهان - نجف آباد آماده سرمایه گذاری هستند و کارهای مطالعاتی آنها انجام شده است.

قاضی عسگر درباره صحت خبر ورود فضولات شرکت های بزرگ فولاد و ذوب آهن به زاینده رود و افزایش سرطان در شهر «ورزنه» گفت: طبق مطالعات انجام شده یکی از مهمترین عوامل بروز سرطان ها سبک زندگی ناسالم شناخته شده که در این حوزه نیز در حال برنامه ریزی هستیم. بخش عمده ای از این شایعات صحت ندارد و اداره محیط زیست استان بر امور مسلط است و صنایع را رصد می کند و جای نگرانی نیست.

وی در رابطه با مشکل انتقال آب اصفهان به استان های همجوار گفت: در حال حاضر انتقال آب مشکلی ندارد و آب به یزد منتقل می شود اما به کرمان انتقال صورت نمی گیرد و قرار است از طریق آب شیرین ها و خطوط انتقال آبی که در حال اجراست آب از خلیج فارس به کرمان منتقل گردد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استان اصفهان در رابطه با بستر حمایتی از هنرمندان در اصفهان بیان داشت: فرهنگ و هنر از نقاط قوت اصفهان است که در سال های اخیر رشد خوبی کرده است. ما به دنبال این هستیم که از طریق فضای مجازی و نرم افزارهای تهیه شده کارهای هنری و آثار ارزشمند منازل هنرمندان که به صورت موزه درآمده را به بازارهای بین المللی عرضه کنیم و صنایع دستی را گسترش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها