رئیس بنیاد بیماری‌های نادر در گفت‌و‌‌گو با جام جم آنلاین:

از بی‌توجهی قبل انقلاب تا استانداردهای بالاتر از سطح جهانی در جمهوری اسلامی

نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

مدیران انقلابی فدائیان ارزش‌های اسلامی هستند

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مدیران انقلابی همواره خود فدای را ارزش‌های اسلامی می‌کنند تاکید کرد: در مقابل این مدیران انقلابی، مدیرانی هستند که با خودخواهی و خودشیفتگی همه چیز را برای خود، گروه و حزب مطبوعشان می‌خواهند.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۷۷
مدیران انقلابی فدائیان ارزش‌های اسلامی هستند

عباس مقتدایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی با اشاره به اینکه یکی از مختصات منحصر به فرد انقلاب اسلامی متکی بودن آن به تفکر اسلامی است خاطرنشان کرد: این تفکر در ابعاد مختلف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری عمومی، مدیریت و نظایر آن متجلی می‌شود.

مقتدایی با بیان اینکه روحیه خدمت صادقانه و دفاع از مظلومان از جمله مواردی است که هم در شکل‌گیری و هم در تداوم انقلاب اسلامی وجود داشته و مستمرا متجلی شده است اظهار کرد: از وظایف اساسی انقلاب اسلامی نفی هرگونه استبداد فردی و گروهی و همچنین طرد استعمار و مظاهر سلطه‌گری است.

وی با تاکید براینکه نفی سلطه‌پذیری و سلطه‌گری از نکات اساسی است که در انقلاب اسلامی متبلور شده است خاطرنشان کرد: همواره مشی‌ها و روش‌هایی مغایر این موضوع به عنوان موانع انقلاب اسلامی برشمرده می‌شود.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مدیران انقلابی همواره خود فدای را ارزش‌های اسلامی می‌کنند تاکید کرد: در مقابل این مدیران انقلابی، مدیرانی هستند که با خودخواهی و خودشیفتگی همه چیز را برای خود، گروه و حزب مطبوعشان می‌خواهند و در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی هم نوعی تضاد میان این دو تفکر، دیدگاه و روش وجود داشته است.

وی با بیان اینکه اشرافی‌گری از دل تفکری بیرون می‌آید که بدنبال خودخواهی است خاطرنشان کرد: فدا کردن جان برای منتفع شدن مردم توسط کسانی که در پست‌های کلان مدیریتی قرار گرفته‌اند رویکرد مقابل این تفکر اشرافی‌گری است.

مقتدایی تاکید کرد: همواره در طول تاریخ مقابل سلطه‌گران کسانی بوده‌اند که با ظلم و ستم آنها مبارزه کنند و این رویکرد در انقلاب اسلامی هم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در 40 سالگی انقلاب این موضوع برای بدنه جامعه متبلور است که همچنان بخشی از بدنه مدیریتی با رویکردهای دینی و اسلامی خو نگرفته‌اند خاطرنشان کرد: همین مساله موجب شده تا همواره بخشی از توان و انرژی مردم و مدافعان انقلاب اسلامی صرف طرد مدیران بیگانه با مفاهیم انقلاب اسلامی شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به جذابیت پیام انقلاب اسلامی برای مستضعفین جهان خاطرنشان کرد: این جذابیت هم در کشورهای آسیایی و همسایگان ایران و هم در کشورهای دور دست آفریقایی یا آمریکای لاتین و حتی در اروپا قابل مشاهده است.

این نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه که جذابیت و اشتیاق در ادوار مختلف انقلاب اسلامی وجود داشته و قابل مشاهده است خاطرنشان کرد: همین چند وقت پیش بود که یکی از فعالان جلیقه زردهای فرانسه اعلام کرد ما از انقلاب اسلامی و حرکت مردم ایران در مبارزات خود الهام گرفته‌ایم و انقلاب اسلامی را به عنوان یک منبع الهام بخش معرفی کرد، واقعیت مهمی که نشان دهند نفوذ پیام انقلاب در قلب اروپاست.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران منادی پیامی است که از اسلام گرفته شده خاطرنشان کرد: همانگونه که اکنون شاهد هستیم جذابیت اسلام موجب پیشروی آن در میان ملت‌ها شده است، انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی مردم ایران هم در حال پیشروی است و امروز بیشتر از دیگر ادوار انقلاب شاهد هستیم که بسیاری از کشورها سبک و روش مردم ایران را پسندیده‌ و در عمل در حال الگوبرداری از آن هستند.

مقتدایی افزود: آن چیزی که امروز در قالب بسیج عمومی در عراق، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم در یمن، بحرین، سوریه، افغانستان و کشورهای دوردست‌تر حتی در آمریکای لاتین مشاهده می‌کنیم و آن چیزی که در قالب روند بیداری اسلامی شاهد بودیم نمایانگر این است که پیام انقلاب اسلامی در جهان منتشر شده و در سال‌ها‌ و ده‌های بعدی با شدت و جذابیت‌های بسیار بیشتر متبلور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها