گالری‌ های تهران در آخرین روز آذر ماه میزبان اهل فرهنگ و هنر هستند تا لحظاتی برای مواجهه آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت با مخاطبان فراهم کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۶
گالری گردی در آخرین روز پاییز

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران، میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر در تهران هستند.

«رابرت فرانک» که به عنوان عکاس امید و لحظه های انسانی شناخته می شود و از نظر «هنری کارتیه برسون» بهترین عکاس قرن بیستم است درباره عکاسی معتقد است: «یک چیز هست که عکاس باید آن را در عکس های خود بگنجاند و آن انسانیت آن لحظه است.»

«هویتی دیگر» در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی نقاشی «هویتی دیگر» جمعه ۳۰ آذر در گالری شکوه افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

«سمانه ابراهیمی»، «هاله تاجی»، «طاهره جعفری»، «ترانه سیاه منصوری»، «محبوبه عبادی»، «سعید محمدعلی»، «لیلا مهدوی»، «ساره مولایی» و «مهنوش هاشمی« هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

در بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «با نگاهی نمادین به اشیا، نوعی رجعت به تخیلات رویاگون انسان است و با رویکردی انسان شناختی و فلسفی، تحلیلی از مواجه انسان با امال و ارزوهای خودش را ارایه می دهد.

این مجموعه در قالبی فکری و شکلی بر آن است که مخاطب خود را در آن جستجو کند و با مسایلی رو برو شود و در مسیر مفهوم ارایه شده به معنایی دست بیابد که گاه از تصورات هنرمند هم فاصله دارد.»

گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 است.

«لهجه خط» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی «مریم عیوضی» جمعه اُ 30 آذر در گالری شکوه افتتاح می شود و تا چهارشنبه 12 دی ماه ادامه خواهد داشت.

گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول است.

«دریچه» در گالری شلمان

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «دریچه» جمعه عصر۳۰ آذر در گالری شلمان افتتاح می شود و تا 5 دی ماه ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «دریچه پیش رو گردهمایی آثاری است که هرکدام گویای جهانی درونی است. جهان هایی مملو از ردپاهای کودکانه، شب نشینی، رویاهای آبی و چه و چه.

زندگی در جهانی که ما به آن مبتلا هستیم حاصل همین هم نشینی هاست، همین هم گردی های پرنده و درخت، هم آوایی زن و زخم. برآنیم تا بشووییم نگاه ها را از درماندگی روزمرگی، بشوییم آنچه رنگ تکرار به خود می گیرد، آنچه به آن نگاه می کنیم اما نمی بینیم، آنچه که پشت زنگ زدگی عادت، جا خشک کرده و راه فراری برای بروز خود نمی یابد.

و زمانیکه توانستیم پنجره ها را باز کنیم و درخت را، دست را، آسمان را بر بوم خود ببینیم و آن را به زبان خود باز بنمایانیم، گرد هم می آییم و جهانی نو را به نمایش خواهیم گذاشت اما از ورای یک «دریچه »...»

این گالری واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 است.

«کنش ممکن» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی «سلمان خوشرو» با عنوان «کنش ممکن» عصر جمعه در در گالری پروژه‌های آران افتتاح می شود و تا 24 دی ماه ادامه خواهد داشت.

نازیلا نوع بشری در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «با ضرب های پویای قلم مو و کاردک، سلمان خوشرو شیفتگی ذاتی خود با زندگی، تکامل و انسانیت را به تصویر می کشد. خطوط بیرونی پیکرهایی که به زیبایی شکل گرفته اند جزو مشخصه های آثار او هستند. این پیکرهای قدرتمند مستقیما به غرایز و نیروهای نخستین طبیعت انسانی اشاره دارند. همانقدر که قدرت و توانائی انسان در عمق این نقاشی ها به چشم می آیند، ضعف و کمبودهای وجودی انسانها که در پس ذهن نقاش حاضر بوده اند، نقش بازی می کنند.»

پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، است.

«خارج از مرز» در گالری دیلمان

نمایشگاه آثار «یحیی رویدل» با عنوان «خارج از مرز» 30 آذر ماه در گالری دیلمان افتتاح می شود و تا 12 دی ماه برقرار خواهد بود.

رویدل، متولد ۱۳۶۷ است و تاکنون سه نمایشگاه انفرادی با نام های «تاریخ مصرف»، «همین حوالی» و «گراند» برگزار کرده است.

آثار یحیی رویدل با رویکردی سمبولیستی و فیگوراتیو هستند و پیش تر در آخرین نمایشگاه انفرادی این هنرمند که سال 95 با نام «گراند» در گالری ثالث برگزار شد، شاهد حضور عناصری چون کرگدن هایی عظیم الجثه در کنار هواپیماهایی اسقاطی بودیم.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است «این بار اما هنرمند در آثارش استفاده از رنگ را به حداقل رسانده و فیگورهایی از زن را بعضا وارد تابلوها کرده، اما هواپیما و پرواز همچنان سوژه‌ اصلی این آثار است، هواپیماهایی به گل نشسته و زمین گیر. 10 اثر با تکنیک رنگ روغن با استفاده از تنالیته‌ رنگ های خاکستری ارائه شده و کرگدن‌هایی مریض و معیوب که نماد رخوت و سنگینی هستند در برخی از آثار دیده می شوند.»

گالری دیلمان در خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، تقاطع خیابان پورمشکانی(کودکان غزه)، شماره ۵۰ واقع شده است.

«پوستی از آنِ خود» در گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی «مریم کوهستانی» با عنوان «پوستی از آنِ خود» جمعه ۳۰ آذر در گالری سیحون افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۱۲ دی ادامه خواهد داشت.

گالری سیحون در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

مریم کوهستانی در بیانیه نمایشگاه خود نوشته است: «دغدغه من برای درک و کشف جهان خودم، برای کشف خودم همیشگی است. هر بار به شکل تازه ای و به دستیافت تازه ای می رسم و دوباره از آن دور می شوم. تنم خانه من است. این خانه از هیاهوی جهان بیرون نجاتم می دهد.»

«باغ واق» در گالری ویستا

نمایشگاه «سمیرا دریا» با عنوان «باغ واق» عصر جمعه ۳۰ آذر در گالری ویستا افتتاح می شود و تا دوشنبه ۱۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

«بهنام کامرانی» درباه این نمایشگاه نوشته است: «در روایت نقاشانه سمیرا دریا از درخت واق، عناصر نامتجانس همجوار شده اند. درخت ها یا از تن آدمیانِ نقاشی های سنتی بیرون زده اند یا بر اشیایی قرار گرفته اند یا تنها معلق اند. میوه های درختان با ریشه های در هـم تابیده گـروتسکـی تاثیر گـذار را نمایش می دهد. عجایب المخلوقاتی که جوارح انسانی با خویش کاری ها و عقوبتی موحش از آن بیرون زده اند.این جهانِ پر آشوب ماست یا خوابی به آخر الزمان رسیده؟درختی با میوه هایی از حیوانات و سر انسان که در نقاشی سنتی ایران سابقه ای کهن دارد.»

گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 واقع شده است.

«جولانگاه هیچ» در گالری آ

نمایشگاه «مرجان صداقتی» با عنوان «جولانگاه هیچ» عصر جمعه ۳۰ آذر در گالری آ افتتاح می شود و تا دوشنبه ۱۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «زندگی در زیباترین لحظاتش در تازه ترین معاشرت ها، در سفرها و در آفتابی ترین و شادترین لحظاتش، سنگینی پنهانی دارد که از آن گریزی نیست. سبکی ها ته نشین نمی شوند، فرارند و گریزان. آنچه می ماند سنگینی ای است که مانند ماده ای سیاه و تکثیر شونده از دل هر لحظه سربر می آورد و در تمامی سلول ها رخنه می کند.»

گالری آ در خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 واقع شده است.

«لثه» گالری محسن

نمایشگاه انفرادی «سید‌ محمد مساوات» با عنوان «لثه» عصر جمعه ۳۰ آذر در گالری گالری محسن افتتاح می شود و تا دوشنبه 21 دی ماه ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «لثه گوشت بیخ دندان است و حائل میان دو چیز یعنی همان دندان. گاهی می‌شود چیزی حائل، حجاب یا حتی مانع شود برای دیگر چیزها، مثل فرم برای مفهوم و مقصد برای مسیر.

«لثه» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی محمد مساوات است که در آن نگاره‌ها در تصادفی از اسطوره‌گرایی تا کودکانگی و واقع‌گرایی تا انتزاع‌گرایی‌اند.

وجود مولفه‌های نقاشی قهوه‌خانه‌ای و چاپ سنگی و شخصیت‌های کهن هم‌پای جزییات مدرن و کلمه‌هایی که گوشه و کنار بر نگاره‌های مساوات در مجموعه‌ی «لثه» نشسته‌اند مثل مسافرانی از داستان اسطوره‌ها و روایات فارسی‌ می‌مانند که به نگاه نگارنده پیوند خورده‌ باشند.»

گالری محسن در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها